De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bons op de deuren! BMI-congres 31 mei Linda Kos (Zaans Medisch Centrum) Katja de Jongh (Franciscus Gasthuis) Carmen van der Heijden (Franciscus Gasthuis.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bons op de deuren! BMI-congres 31 mei Linda Kos (Zaans Medisch Centrum) Katja de Jongh (Franciscus Gasthuis) Carmen van der Heijden (Franciscus Gasthuis."— Transcript van de presentatie:

1 Bons op de deuren! BMI-congres 31 mei Linda Kos (Zaans Medisch Centrum) Katja de Jongh (Franciscus Gasthuis) Carmen van der Heijden (Franciscus Gasthuis & Vlietland Ziekenhuis) Johannes Belt (LUMC) Marc van Kuik (GGZ Rivierduinen)

2 Bons op de deuren!  Als Monnik (Informatiespecialist) kan ik best vooruitstrevend zijn,  Ook al doet dat in mijn hart soms erg veel pijn.  Als Maarten Luther bons ik al 500 jaar op de deuren,  Mij gaat niets meer ongemerkt gebeuren.

3 Inhoud  Wat is een business case?  Hoe maak je een business case?  Wat zijn onze/mijn persoonlijke ervaringen met het maken van een business case?

4 Start  22 oktober: workshop business case maken Model business case (mybmi.nl) OTISVA-aanpak Vormen groepje

5 Model business case 1.Business probleem 2.Mogelijke oorzaken van het probleem 3.Negatieve impact op het primaire proces 4.Stakeholder Analyse 5.Termijn waarbinnen het probleem moet worden opgelost 6.Oplossingen 7.Kosten van de oplossing 8.Opbrengst van de oplossing 9.Literatuur

6 OTISVA  Onderneming  Team  Individu  Structuur  Vaardigheden  Attitude

7 Groepsdynamiek  3 bijeenkomsten: Rotterdam (16-12), Leiden (20-1) en Zaandam (2-3): Integrale business case Informatie- landschap MCL als voorbeeld Oplossing / CanMed naar MedBIB (bijbehorende competenties) Invullen model business case

8 Oplossing Toegevoegde waarde bibliotheek ligt in persoon informatiespecialist, niet in collectie  Beter in zoeken  Sneller in zoeken  Goedkoper  Inkomstenderving behandelaars

9 CanMed naar MedBIB (bijbehorende competenties) 1.Bibliotheektechnisch handelen 2.Communicatie 3.Samenwerking 4.Kennis en wetenschap 5.Maatschappelijk handelen 6.Organisatie 7.Professionaliteit

10 Ervaringen groepje  Verschillen:  tussen instellingen (eenpitters / hoofd bibliotheek)  in visie op rol bibliotheek (klassiek / embedded)  Overeenkomsten:  belang informatiespecialist in organisatie  bedreiging van positie informatiespecialist

11 Centrale vraag business case?  Voor welk probleem zijn informatie- specialisten nu de oplossing? Wat denk jij?

12 Mijn antwoord  Business probleem: Kwantiteit aan informatie (‘information overload’) / Kwaliteit van informatie (autoriteit?)  Oplossing: Persoonlijke controle medewerker over informatieomgeving  Rol informatiespecialist: Ondersteuning bij aanleren informatievaardigheden en personalisatie informatiediensten.

13 Vragen?  Interesse in business case? (mybmi.nl)  Bedankt voor de aandacht!

14 Bons op de deuren!  Tijdens deze cursus business case schrijven  Kwamen heel wat gedachten bovendrijven!  Ik weet nu hoe ik met het management moet communiceren,  Zodat zij alles over onze rol als informatie- specialist kan leren!


Download ppt "Bons op de deuren! BMI-congres 31 mei Linda Kos (Zaans Medisch Centrum) Katja de Jongh (Franciscus Gasthuis) Carmen van der Heijden (Franciscus Gasthuis."

Verwante presentaties


Ads door Google