De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hand in hand voor het leven Thomas Eckhardt, arts, MPH Medisch Directie Adviseur Medisch Manager Ambulancezorg.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hand in hand voor het leven Thomas Eckhardt, arts, MPH Medisch Directie Adviseur Medisch Manager Ambulancezorg."— Transcript van de presentatie:

1 Hand in hand voor het leven Thomas Eckhardt, arts, MPH Medisch Directie Adviseur Medisch Manager Ambulancezorg

2 Campagne Haaglanden Kaders van de campagne zijn:  De Hartstichting voert een landelijke campagne in de periode van december 2015 tot februari 2016  De regionale verdiepingscampagne Haaglanden zal starten op 7 maart 2016 en lopen tot mei / juni 2016 AED campagne Haaglanden

3 Campagne Haaglanden Regionale campagnepartners Haaglanden zijn:  GGD Haaglanden  Regionale Ambulancevoorziening Haaglanden  Veiligheidsregio Haaglanden  Hartstichting  Rode Kruis, district Den Haag AED campagne Haaglanden

4 Campagne Haaglanden Feiten:  elke dag sterven in Nederland 35 mensen aan een hartstilstand buiten het ziekenhuis  in Haaglanden krijgen circa 1000 inwoners per jaar buiten het ziekenhuis een hartstilstand AED campagne Haaglanden

5

6 Campagne Haaglanden Feiten:  veel mensen in Nederland zijn opgeleid om te kunnen reanimeren, bv meer dan twee miljoen gedurende de afgelopen twee jaar AED campagne Haaglanden

7 Campagne Haaglanden Feiten:  na de opleiding kan men zich opgeven voor een burgerhulpverlenings - oproepsysteem  in de regio Haaglanden is het oproepsysteem van HartveiligWonen  in het geval van een reanimatie ontvangt de burgerhulpverlener een SMS bericht AED campagne Haaglanden

8 Campagne Haaglanden Feiten:  in Nederland hebben zich op dit moment ongeveer burgers opgegeven voor een burgerhulpverlenings - oproepsysteem  dat betekent dat er minder dan een half procent van de totale bevolking geregistreerd is  Doel van de landelijke campagne is om dit percentage naar 1 procent te verhogen AED campagne Haaglanden

9 Feiten:  de regio Haaglanden doet het nog slechter  er waren circa 1800 burgers geregistreerd, dat is minder dan 0,2 procent  Doel van de regionale campagne is om dit percentage naar 0,5 procent (dus 5000 burgers) te verhogen AED campagne Haaglanden

10 Campagne Haaglanden Campagnestrategieën:  Benaderen van reeds opgeleide professionals met de intentie om deze tot inschrijving te bewegen:  Politie  Brandweer  Ziekenhuizen en zorginstellingen  Grote bedrijven met BHV’ers AED campagne Haaglanden

11 Campagne Haaglanden  regionale gezichten van de campagne moeten allemaal ingeschreven staan bij HvW:  AVP uit Pijnacker  Brandweerman uit Wateringen  Twee verpleegkundigen uit ziekenhuizen ( RdGG en Bronovo ) uit Delft  BHV’er uit Wateringen  Politieagente uit Den Haag  Medische studente uit Den Haag AED campagne Haaglanden

12 Campagne Haaglanden Campagnestrategieën:  Benaderen van reanimatie-instructeurs met de intentie om deze tijdens de cursus aandacht te besteden aan het registratie-oproepsysteem  Aanbieden van gratis reanimatiecursussen aan mantelzorgers en zorgvrijwilligers met de intentie tot inschrijving na afronding AED campagne Haaglanden

13 Campagne Haaglanden Verzoek is dan ook om:  Doe een reanimatiecursus!  Schrijf je in!  Via Hartstichting.nl of Hartveilig Wonen  Dank voor jullie aandacht en zijn er nog vragen? AED campagne Haaglanden


Download ppt "Hand in hand voor het leven Thomas Eckhardt, arts, MPH Medisch Directie Adviseur Medisch Manager Ambulancezorg."

Verwante presentaties


Ads door Google