De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”"— Transcript van de presentatie:

1 Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”
Thomas Eckhardt, arts Medisch Manager Ambulancezorg GGD / CPA Haaglanden Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”

2 Publiekscampagne Haaglanden
De publiekscampagne is een gezamenlijk initiatief van : Hartcentrum Den Haag - Delft HRH / CPA Haaglanden Dienst OCW / GGD Den Haag Ambulancediensten Haaglanden

3 Publiekscampagne Haaglanden
Deze diensten hebben in 2005 gezamenlijk het regionale PCI – protocol opgesteld. ( PCI – percutane coronaire interventie ) Publiekscampagne is de voortzetting van de samenwerking tussen deze diensten.

4 Het pci protocol Haaglanden
Het PCI – protocol is sinds juni 2005 in de regio Haaglanden van kracht Meer dan 500 patiënten met een acuut hartinfarct worden jaarlijks conform dit protocol behandeld

5 Het pci protocol Haaglanden
Doelstelling van het Haagse PCI – protocol: Realisatie van maximale tijdswinst voor patiënten met acuut myocardinfarct door pre–hospitale triage en een optimale keten- samenwerking ( CPA – Ambu – Hartcentrum )

6 Het pci protocol Haaglanden
Resultaten van deze pre – hospitale triage zijn: Behandelingsbegin in de ambulance Snellere start van de dotterbehandeling Toename van overleving Verbetering van prognose Verhoogde levenskwaliteit

7 Publiekscampagne Haaglanden
Door het PCI – protocol is de tijd voordat de patiënt 112 belt ( 185 minuten ) niet verkort. Doelstelling van de publiekscampagne is deze tijd ( patient – delay ) te verkorten. Hiervoor zijn noodzakelijk : Gedragsverandering ( Bel 112 ! ) Kennistoename met betrekking tot de acute symptomen van een hartinfarct

8 Publiekscampagne Haaglanden
De voorbereidingen zijn gestart in januari 2008 en hebben een jaar geduurd. De campagne liep meerdere weken en bestond uit posters, advertenties, een folder en een campagnewebsite en andere activiteiten. Voor- en nametingen moeten de resultaten van de campagne inzichtelijk maken.

9 Publiekscampagne Haaglanden

10 Publiekscampagne Haaglanden
Campagneposter hing gedurende acht weken in meer dan 350 abri’s in de hele regio Haaglanden.

11 Publiekscampagne Haaglanden
Advertenties met drie verschillende slagzinnen verschenen gedurende de campagne in kranten, huis–aan–huis - bladen en andere regionale media.

12 Publiekscampagne Haaglanden

13 Publiekscampagne Haaglanden

14 Publiekscampagne Haaglanden
Er zijn in totaal uitvouwbare folders met “pinpaskaartjes” gedrukt. Deze folders werden onder andere verspreid via huisartsenpraktijken, apotheken, bibliotheken en andere gemeentelijke instellingen.

15 Publiekscampagne Haaglanden

16 Publiekscampagne Haaglanden
De publiekscampagne werd begeleid door een speciale website met uitleg over de symptomen van een hartinfarct en de samenwerking tussen de meldkamer, de ambulancedienst en het hartcentrum.

17 Publiekscampagne Haaglanden

18 Publiekscampagne Haaglanden

19 Publiekscampagne Haaglanden

20 Publiekscampagne Haaglanden

21 Publiekscampagne Haaglanden

22 Publiekscampagne Haaglanden
Zijn er nog vragen? Bedankt voor Uw aandacht! Vanaf 10 december 2009 kunt u het vervolg op deze campagne zien!!!


Download ppt "Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”"

Verwante presentaties


Ads door Google