De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN Peter Becker Erwin Sengers Andries Hiskes.

Verwante presentaties


Presentatie over: "EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN Peter Becker Erwin Sengers Andries Hiskes."— Transcript van de presentatie:

1 EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN Peter Becker Erwin Sengers Andries Hiskes

2 WAAROM MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN?  IDM vanuit traditie (bibliotheekopleiding) betrokken bij onderwerp  Is onderdeel van IDM major-opleiding  Onderzoek belangrijk voor alle opleidingen in HBO

3 EN DE BIBLIOTHEEK DAN? VOORAL INSTRUCTIE IN DATABANKEN ‘KNOPPENCURSUS’

4 INHOUD SCORINGSRUBRIEK INFORMATIEVAARDIGHEDEN Jos van Helvoort:  Oriëntatie op onderwerp  Literatuurverwijzingen  Kwaliteit van bronnen  Zoektermen  Gebruik van secundaire bronnen  Inhoudsanalyse  Analyse en synthese van gevonden informatie

5 BLENDED LEARNING Vandeput 2010:  online en face-to-face  active learning  individueell- en groepswerk  interactie tussen studenten en docenten noodzakelijk  active learning is het model dat we moeten nastreven online F2F

6 ONZE UITGANGSPUNTEN  Combinatie van individueel en groepsleren  Groepsopdrachten beschikbaar als individuele klaar zijn  Grootste deel van lesmateriaal is opdrachten  Geen gebruik van boeken  Studenten leren zichzelf en eigen leerstijlen goed kennen

7 MONDAY F2F: Feedback Intro nieuwe week TUESDAY Individueel online les opdrachten Docent online WEDNESDAY Individueel online Afronden ind. opdr. Start groepsopdr. Docent online THURSDAY F2f begeleiding Groepsopdrachten FRIDAY Afronding groeps opdr. Upload uitwerki Docent online WEEKEND Docent beoordeelt groepsopdracht

8 individueel groep

9 les

10 Individuele opdrachten

11 docent Antwoord correct?

12 groepsopdracht: case-study

13 PILOT  Voorjaar  4 e periode  3 minor studenten

14 ERVARINGEN  Studenten enthousiast  Studenten zeer actief aan de slag  Scores op toets en producten hoog

15 VERBETERPUNTEN  Usability platform  Extra taken  Meer plaatjes/video  Diagnostische test halverwege over de theorie

16  Geschikt voor alle studenten?  Geschik voor alle onderwerpen/vakken?  Rol van de docenten? DISCUSSIEPUNTEN

17


Download ppt "EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN Peter Becker Erwin Sengers Andries Hiskes."

Verwante presentaties


Ads door Google