De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7."— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7

2 Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Inleiding tot trends Basis principes van trends: Innovatiecurve Rogers Doorspreken opdracht Bestuderen van de modulewijzer Voorbereiden volgende les Voorbereiden presentatie websites Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) Feedback op eerste foto’s Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 3 Presentaties opdracht 1 Theorie behandelen Uitleg opdracht 2A Opdracht 2A 4 Feedback eerste resultaten 2AOpdracht 2A 5 Presentaties opdracht 2A Theorie behandelen Uitleg opdracht 2B Opdracht 2B 6 Feedback eerste resultaten 2BOpdracht 2B 7 Presentaties opdracht 2B Theorie behandelen Uitleg opdracht 2 Opdracht 2C 8 Feedback eerste resultaten 2COpdracht 2C en D afronden 9 Inleveren opdracht 1 en 2Voorbereiden herkansingsopdracht 10 Chaosweek

3 Medmec05 les 7 Opdracht 2C, forecasting Aan de slag Individuele feedback op opdracht 1, 2A en 2B

4 Inbreng vanuit de klas *

5

6 Opdracht 2C Forecasting Je hebt iets (een trend) geconstateerd Doe een onderzoek naar de geschiedenis van deze trend zodat je antwoord kan geven op de volgende vragen: wanneer is het begonnen, hoe heeft het zich kunnen ontwikkelen, waar staat het op dit moment?

7 Analyse Welke factoren kunnen deze trend gaan beinvloeden? Maak een analyse hoe deze factoren de trend (kunnen gaan) beinvloeden. Positief dan wel negatief.

8 Belangrijke factoren die een trend kunnen beinvloeden technologie economie politiek cultuur sociologie demografie

9 Doe een voorspelling Voorspel hoe de ontwikkeling zal verlopen op basis van de gevonden bronnen en cijfers die je hebt gevonden in je onderzoek en je analyse. Verwerk ook de theorie.

10

11 Is je trend te concreet of juist te abstract? Te abstracte trends maak je concreter middels een abstractieladder. Te concrete trends maak je abstracter middels een abstractieladder. Abstraheren:Met welk doel?... Concretiseren:Hoe kunnen we?...

12

13 Aan de slag Individuele feedback Opdracht 1 Opdracht 2A Opdracht 2B Heb je vragen?

14 Huiswerk 1 Maak opdracht 2C Verwerking van de theorie Onderbouwing met beeld: foto’s, schetsen, enz.


Download ppt "Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7."

Verwante presentaties


Ads door Google