De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom Acadin Conferentie. Programma 13.30 uur Woord van welkom 13.45 uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) 15.15 uur Pauze met koffie en thee.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom Acadin Conferentie. Programma 13.30 uur Woord van welkom 13.45 uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) 15.15 uur Pauze met koffie en thee."— Transcript van de presentatie:

1 Welkom Acadin Conferentie

2 Programma uur Woord van welkom uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) uur Pauze met koffie en thee uur Lezing prof. dr. Tessa Kieboom, talentvolle- en hoogbegaafde leerlingen uur Napraat met hapje en drankje

3 Acadin Inhoud Michiel Masselink en Nina Oosterveen

4 Acadin nieuwe stijl

5 Waarom? 25% slimste leerlingen Toptalenten 25% best presterende leerlingen Hoogbegaafd

6 Hoe zet jij Acadin in? Acadin zetten wij in voor leerlingen die……..  Gesignaleerd zijn als (vermoedelijk) hoogbegaafd  Hoog presteren op alle vakgebieden  Hoog presteren op één of meerdere vakgebieden  Bovengemiddeld presteren op één vakgebied  Bredere of diepgaande interesses hebben  (vermoedelijk) Onderpresteren  Anders……………………..

7 UITDAGEND ONDERWIJS! groep 1-2groep 3-4groep 5-6groep 7-8peuterVO LeerconditiesLeerervaringen

8 Succesvol intelligent

9 Wat is nieuw ? Zoekcriteria Leeractiviteiten Ontwikkellijn

10 De individuele leerling staat centraal Zoekcriteria groep 1-2groep 3-4groep 5-6groep 7-8peuterVO

11 21 e -eeuwse vaardigheden de school in….

12 Manieren van WERKEN Samenwerken Communiceren ‘GEREEDSCHAP’ ICT-vaardig Informatievaardig Media-wijs Logisch redeneren

13 HOUDING: Creatief en innovatief Kritisch, oplossend besluitvaardig Metacognitie Zelfregulerend Wereldburgers: Verantwoordelijk Sociaal-cultureel competent

14 Leeractiviteiten “Alles wat je aandacht geeft, groeit!”

15 Ontwikkellijn

16 Leercondities Zelfstandigheid Metacognitie Leerervaringen Cognitieve ontwikkeling Beheersing ‘werkprocessen’ Ontwikkeling van talenten

17 Leercondities Zelfstandigheid Metacognitie met hulp zonder hulp zelfstandigheid

18 ontwikkeling van de metacognitie bevorderen leercondities groep 1-2groep 3-4 groep 5-6groep 7-8 ‘modelling ’ gerichte ‘feedback ’

19 Leerervaringen

20 Jong geleerd…. Hoe pak je het aan… – Mindmap – Planning – Schema’s, Grafische hulpmiddelen – Denktechnieken – … Laat zien wat je hebt geleerd – presentatie – animatie – film – poster – infographic – ….. Leerervaringen Cognitieve ontwikkeling Beheersing ‘werkprocessen’

21 Inhoud Nog vragen?

22 Acadin Techniek Volkert Zaal

23 Waarom een nieuwe leeromgeving? Acadin gaat vernieuwen om tegemoet te komen aan de wensen van nu. Voorbeeld: – Huidige omgeving is 5 jaar geleden gemaakt, in het pre- tablet tijdperk. – Techniek beter laten aansluiten bij de inhoud en werkwijze (was andersom).

24 Hoe? Een geheel nieuwe omgeving maken. Gefaseerde uitrol van augustus 2016 tot december 2016, Januari 2017 alle gebruikers over naar de nieuwe omgeving.

25 Wat kunt u verwachten. – Gebruik van video binnen Acadin waardoor het ook voor leerlingen lager dan groep 4 geschikt wordt. – Platform onafhankelijk (PC, laptop, iPad, Galaxy tab, Chromebook, etc.). – Uitwisseling met Esis en ParnasSys (EDEXML). – Opdrachten in de leeromgeving en geen downloads meer.

26 Leraar dashboard

27 Leraar, activiteit toekennen

28 Leerling dashboard

29 Leerling, actieve leeractiviteiten

30 Techniek Nog vragen of wensen?

31 Acadin Veel succes met de talentontwikkeling van uw leerlingen!

32


Download ppt "Welkom Acadin Conferentie. Programma 13.30 uur Woord van welkom 13.45 uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) 15.15 uur Pauze met koffie en thee."

Verwante presentaties


Ads door Google