De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het T-pack model en de iPad. Jan van Stormbroek Consultant ICT & Onderwijs Hogeschool Windesheim - Zwolle

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het T-pack model en de iPad. Jan van Stormbroek Consultant ICT & Onderwijs Hogeschool Windesheim - Zwolle"— Transcript van de presentatie:

1 Het T-pack model en de iPad

2 Jan van Stormbroek Consultant ICT & Onderwijs Hogeschool Windesheim - Zwolle

3 Brainstormopdracht: denken - delen - uitwisselen Overleg met je collega: waar denk je aan bij de iPAD in het MBO? Open op een iPad in de map “Stormbroek” het programma SimpleMind+ en maak een mindmap Plenaire uitwisseling

4 Opdracht bij inleiding: Open het programma Lino in de map “Stormbroek” Open het canvas Conferentie MBO-Raad Plaats een memo zoals in de voorbeelden

5 Praktijkvoorbeeld: Invoeren van iPad in het MBO Strategieën:

6 Onderwijsvisie Onderwijskundige ontwikkelingen Wel of geen iPad Keuze voor iPad Onderwijsvisie Onderwijskundige ontwikkelingen Keuze voor iPad Onderwijskundige ontwikkelingen Onderwijsvisie Maak uw keuze: 1 minuut

7 Visie op onderwijs een paar voorbeelden: Uitdagend onderwijs (activerend, boeiend, actueel) Leren met hoofd, hart en handen Iedere leerling voelt zich bij ons uitgedaagd Wij komen tegemoet aan de behoeften van elke individuele leerling Opleiden vanuit Competentiegericht onderwijs

8 T-pack en de iPad Hoe zet ik de iPad pedagogisch/ didactisch verantwoord in?

9 inhoudinhoud Goed onderwijs? pedagogisc h didactisch

10 inhoudinhoud Goed onderwijs: pedagogisc h didactisch ICT(iPAD) pedagogisch-didactische vakkennis pedagogisch-didactische vakkennis technische &

11 integreren van kennis inhoudinhoud pedagogischdidactisch ICT(iPad) Welk vak geef ik? Welk onderwerp? Welke leerlingen? welke doelstellingen? Welke beginsituatie? Hoe zit het met leerstijlen? Kennis- overdracht? Werkvorm(en)? Kennis- constructie? technische & pedagogisch-didactische vakkennis welke app?

12 VOORBEELD inhoudinhoud pedagogisc h didactisch iPad- toepassi ng Oriënteren op een onderwerp Mindmap programma

13 iPad toepassingen OefenenBrainstormenPresenteren Social MediaFilmpjes maken Animatie maken Instructie maken TekenenFotografie TekstverwerkingSpreadsheetZoeken

14 Opdracht 1 - Maak 2 groepen - Leg de gele app-kaartjes uit het bruine zakje op tafel - Trek een groen vakgebiedkaartje uit het groene zakje - Trek een rood werkvormenkaartje uit het rose zakje - Leg het vak en de werkvorm naast elkaar en zoek een geschikt app-kaartje - Doe dit minimaal 6 keer en maak een foto met je iPad

15 Opdracht 2 - Doe alle kaartjes terug - Leg de rode werkvormkaartjes uit het rose zakje op tafel - Trek een groen vakgebiedkaartje uit het groene zakje - Trek een geel app-kaartje uit het bruine zakje - Leg het vak en de app naast elkaar en bedenk een geschikte werkvorm - Doe dit minimaal 6 keer en maak een foto met je iPad

16 Vervolgstap - In de vorige opdrachten heeft u keuzes gemaakt - Op basis van deze keuzes kunt u samen op zoek gaan naar geschikte apps - Optie 1: via de app-store (algemeen) - Optie 2: via eduapp.nl (Marieke van Osch)

17 Terugblik deze sessie “Teach as you preach” - Evalueren met Socrative (zowel webbased als app) - Open op een iPad in de map “Stormbroek” de app “student” - voor het roomnumber in: - beantwoord de vragen - terugblik: uitkomsten


Download ppt "Het T-pack model en de iPad. Jan van Stormbroek Consultant ICT & Onderwijs Hogeschool Windesheim - Zwolle"

Verwante presentaties


Ads door Google