De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL."— Transcript van de presentatie:

1 Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL

2 1 Wat is Socrative? Digitale tool (gratis) voor het maken van een quiz Vragen beantwoorden: -individueel, op eigen tempo -in groep, via ruimterace Drie vraagvormen: -waar/vals-vraag -meerkeuzevraag -open vraag

3 2 Ervaren van de tool als student Student Roomnummer AKPK73YBZ

4 3 Maken van een quiz: stappenplan Teacher account aanmaken – keuze taal Dashboard – testen beheren - titel quiz Vragen toevoegen: waar/vals-vraag, meerkeuzevraag, open vraag Feedback geven Link noteren, maar niet aanklikbaar Opslaan Roomnummer Offline?: internet noodzakelijk, zowel voor het aanmaken als afwerken van vragen en testen.

5 4 Bruikbaarheid Socrative? Ruimterace: studenten lossen vragen op in groepen, hun "voortgang" wordt op het scherm weergegeven door gekleurde raketten... Quiz die de studenten op eigen tempo, of door jou bepaald, afwerken … test beginnen Stellingen in de klas: studenten kiezen antwoord, jij stelt mondeling de vraag … snelvraag Verzamel de resultaten per groep, per individu, per vraag … voortgang + foutenanalyse Resultaten als download, rechtstreeks in Google Drive of in statistiekvorm

6 5 Reflectie bij assessment Mijn resultaat op de quiz … Mijn kennis van de onderdelen -Doelstellingen -Kijkwijzer didactische principes -Assessment Hoe ga ik dit verder aanpakken?

7 FeedbackConcrete uitwerkingReflectie Waar ga je naar toe? (feedup) Leerdoelen Hoe heb je de quiz uitgevoerd? (feedback) Positieve ontdekkingen -Beheersing? -Aanpak? Uitdagingen -Niet beheersing? -Aanpak? Hoe ga je verder werken? (feedforward) Wat nodig voor vooruitgang? Welke leerwegen?

8 6 Kader UDL Universal design of learning, zie kijkwijzer didactische principes, hoofdstuk 2, cursus didactische competentie (versie voor opleidingsjaar ) Principe 2: Studenten kunnen op verschillende manieren met materiaal omgaan en op verschillende manieren aantonen wat ze geleerd hebben Richtlijn 4: Verschillende manieren aanbieden om actief om te gaan met de leerstof. Socrative geeft de studenten de mogelijk om actief om te gaan met vragen in verband met de leerstof. De docent kan bijvoorbeeld een stelling of vraag posten waarop de studenten kunnen stemmen. Bij grote groepen kan je zo alle studenten betrekken. Richtlijn 5: Verschillende manieren aanbieden om aan te tonen wat studenten geleerd hebben. Het is mogelijk om studenten te laten reflecteren over de leerstof door een open of gesloten vraag te stellen. De studenten kunnen hun antwoord dan selecteren of invoeren. Als docent kan je dan de antwoorden van studenten analyseren. Principe 3: Studenten op verschillende manieren betrokken laten voelen Richtlijn 7: Inspelen op interesses van studenten. Via een poll kan je peilen naar de interesses van de studenten.

9 Alternatieve tools https://kahoot.it https://goformative.com https://quizlet.com

10 Handleiding Socrative … vers van de pers … Zie blog Wouter Buelens ocrative.html?m=1 ocrative.html?m=1


Download ppt "Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL."

Verwante presentaties


Ads door Google