De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor Tom Ambaum | Global Sales Director.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor Tom Ambaum | Global Sales Director."— Transcript van de presentatie:

1 Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor Tom Ambaum | Global Sales Director

2 Introductie

3 Ontwikkeling 2 segmenten:  Tenten voor Events (1937-heden)  Demontabele gebouwen (vanaf 2002)

4 Vestigingen Zonhoven (1979) Kessel Düsseldorf (1987) Wroclaw (2000) Paris (1992) Northampton ( ) Salzburg (2007)

5 Organisatiestructuur

6 Laatste innovaties Neptunus Demontabele en tijdelijke huisvesting Irenehof - Panningen

7 IRENEHOF | Panningen Wat? Tijdelijk & duurzaam appartementencomplex Waarom? Behoefte aan accommodaties voor ‘mid-stay’ woonurgente groepen Doel? Accommodatievoorziening - Stimuleren integratie - Bevordering doorstroom

8 IRENEHOF | Panningen Waar? Gemeente Peel & Maas: Panningen Voor wie? Mix woonurgente doelgroepen, bijvoorbeeld: -Arbeidsmigranten (overbrugging wachttijd huur/koop) -Ex-studenten (tijdelijk woonruimte na studie) -Mensen die door echtscheiding dringend tijdelijk woonruimte nodig hebben Wanneer? Start bouw: 19 februari 2014 Oplevering: 23 mei 2014 Hoe lang? Pilotproject voor 10 jaar Tussentijdse evaluatie na 2 jaar

9

10

11

12

13 Exportdoelstelling Neptunus

14 Exportdoelstelling Neptunus Binnen 4 jaar de omzet met 25% verhogen. Naast het uitbouwen van het aandeel op het gebied van tenten voor evenementen, richt Neptunus haar pijlen op ‘demontabel bouwen’, focus: België, Duitsland, Frankrijk en United Kingdom. Het doel is om de totaal omzetverhouding Event / Demontabel bouwen te vergroten: 27% -> 40% Kansen: Tsjechië, Rusland, UAE (Qatar, Dubai), USA. Exportdoelstelling

15 Case 1: Neptunus USA  Oprichting Neptunus Inc (1995)  Terugtreding Oorzaak: te vroeg – te weinig marktonderzoek  Return to the USA

16 Case 2: Neptunus UK Situatie 2002 United Kingdom:  eigen vestiging  Partnership  2002 Omzet: € 3,2 Voordeel: geen overhead Nadeel: geen invloed op koers Situatie 2013 United Kingdom:  2009 heropening vestiging  2013 Omzet: € 16,2 - Intensieve marktbewerking, start: Eventbranche (PR offensief, vakbeurzen, persoonlijk netwerk, gerichte marketingacties) - 2 e stap: Uitbreiding naar markt ‘Demontabele gebouwen’

17 Case 2: Neptunus UK

18 Aandachtspunten – Leermomenten:  Partnership: samenwerking en doelstellingen blijven evalueren  Persoonlijk contact behouden met de markt -> kansen (Olympics) UK Office Northampton

19 2002 Totaal omzet: 2013 Totaal omzet: 16,8 miljoen44,2 miljoen Verdeling Export

20 Algemeen succes  Eigen koers blijven varen (onderscheidend vermogen, innovaties)  Betrokkenheid en bereikbaarheid (24/7)  Korte lijnen: snel kunnen reageren  Slagvaardig: beslissingen nemen  Maak gebruik van alle voor handen zijnde tools  Vertrouw op onderbuik-gevoel en gebruik gezond verstand

21 Dank voor jullie aandacht! w w w. n e p t u n u s. e u


Download ppt "Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor Tom Ambaum | Global Sales Director."

Verwante presentaties


Ads door Google