De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De campagne....

Verwante presentaties


Presentatie over: "De campagne...."— Transcript van de presentatie:

1 De campagne...

2 De propositie Is de merkbelofte, de boodschap
 het ‘wat’(wil je communiceren)

3 Hoe vind ik de juiste propositie?
Door goed na te denken over: De centrale boodschap waarmee je je doelgroep naar de site gaat trekken. De merkvisie en kernwaarden van je product. De productvoordelen (usp’s), eigenschappen van de reissite die je wilt communiceren naar je doelgroep! De specifieke wensen en behoeften van jouw doelgroep.

4 Wat: Met Optimel kunnen consumenten hun gewicht beheersen én toch genieten van de lekkere yoghurt(drink), vla of pudding . Wat: Lego stimuleert de fantasie en creativiteit van kinderen Wat: Dove vindt dat schoonheid voorkomt in vele vormen en maten. Schoonheid wordt niet alleen bepaald door de buitenkant maar ook van binnenuit Wat: Philips: het leven is al ingewikkeld genoeg. Technologie moet het probleem niet nog erger maken. Daarom stellen wij ons tot doel om technologie te maken die zinvol is

5 Het creatief concept Is de creatieve vertaling van de propositie.
‘Hoe’ ga je het communiceren. hierbij maak je vaak gebruik van een pay-off

6 Wat: Gezond genieten Hoe: Het mooiste gewicht is evenwicht

7 Wat: Lego stimuleert de fantasie en creativiteit van kinderen
Hoe: met lego kun je alles maken

8 Hoe: Tijd voor echte schoonheid
Wat: Dove vindt dat schoonheid voorkomt in vele vormen en maten. Schoonheid wordt niet alleen bepaald door de buitenkant maar ook van binnenuit Hoe: Tijd voor echte schoonheid

9 Hoe: Sense & Simplicity
Wat: Het leven is al ingewikkeld genoeg. Technologie moet het probleem niet nog erger maken. Daarom stellen wij ons tot doel om technologie te maken die zinvol is. Hoe: Sense & Simplicity

10 Tips voor de pay-off Tips voor de pay off
Bedenk een korte, krachtige pakkende boodschap waarin: Je duidelijk maakt wat jullie reissite bijzonder maakt (t.o.v de andere reissites  usp’s) Je inspeelt op de ‘behoefte’ en ‘het gevoel’ van je doelgroep (ontspanning, avontuur, uitrusten, genieten etc.)

11 Hoe vind ik de pay-off Hoe vind ik de pay off?
Het kan gaan om een specifieke eigenschap (Beckers) De bijzonderheden van de doelgroep (l’oreal) De merkvisie (Philips) Exploreer het voordeel, kijk naar de voordelen van de voordelen (Hans Anders) Speel met woorden, zoek naar associaties (Optimel) Vergeet de merknaam niet (Mmora)

12 De uitvoering De uitvoering Hoe ga je die boodschap communiceren?

13 uitvoering (executie)
Propositie creatief concept uitvoering (executie)

14 De Instrumenten Reclame PR/free publicity Sponsoring Promoties
Direct Marketing viral marketing Winkelcommunicatie Persoonlijke verkoop Beurzen/tentoonstellingen

15 Mogelijkheden via online media
Games (ingame advertising, advergaming) ing Bannering Viral marketing/word of mouth/buzz Sociale netwerken (blogs, hyves, YouTube) Rss sms Instant messaging (skype, msn) Zoekmachinemarketing (google ads) Widgets (web widgets, desktop widgets, mobile widgets) Podcasting/vodcasting Video Narrow Casting Mobiel!!

16 Mogelijkheden offline media
Tv & radio commercials non-spot advertising Sponsoring programma’s Radiocommercials Billboards Advertenties (krant, magazines) Folders/brochures/leaflets Persbericht Instore communicatie Straatpromotie Boomerang Verpakkingscommunicatie (actiecodes!) Beurzen, Events (experience marketing)

17 Web widgets…

18 Web widgets…

19 Desktop widgets…

20

21 Mooie viral… Ga naar:

22 Voorbeeld: Douwe Egberts
Propositie (wat): DE wil Nederlanders laten ervaren dat Nederland gezelliger is dan ze denken. DE wil Nederlanders met elkaar in gesprek brengen, want waar gepraat wordt, is koffie…

23 Creatief concept(hoe): DE Burendag, doe gezellig mee!

24 Bol.com Voorbeeld: Grolsch Wat:
Bol.com wil bij studenten onder de aandacht brengen dat Bol ook (tweedehands) studieboeken verkoopt.

25 Hoe: De domste student van Nederland

26 De opdracht Wat wordt de propositie van je reissite?
Hoe ga je die propositie vertalen in een creatief concept (thema/actie, pay-off)? Welke off- en online media ga je daarvoor inzetten?

27 De kracht zit in het verbinden!!
Games (ingame advertising, advergaming) ing Bannering Viral marketing/word of mouth/buzz Sociale netwerken (blogs, hyves, YouTubes) Rss sms Instant messaging (skype, msn) Google-ads (zoekmachinemarketing) Widgets (web widgets, desktop widgets, mobile widgets) Podcasting/vodcasting Video Narrow Casting Mobiel!! Tv & radio commercials non-spot advertising Sponsoring programma’s Radiocommercials Billboards Advertenties (krant, magazines) Folders/brochures/leaflets Persbericht Instore communicatie Straatpromotie Boomerang Verpakkingscommunicatie (actiecodes!) Beurzen, Events (experience marketing)

28 Kanalen Offline Kanalen online: ONLINE
Radio TV Events (beurs, hotel etc) Winkel Public spaces Etc. Kanalen online: Computer Mobiel (Interactieve)TV Telefoon Winkel (narrow casting) Public spaces Etc. Instrumenten: Reclame PR/free publicity Sponsoring Promoties Viral Marketing (wom, buzz) Experience marketing (events) Winkelcommunicatie Persoonlijke verkoop OFFLINE commercials non-spot advertising programmasponsoring Billboards Advertenties (krant, magazines) Folders/brochures/leaflets Persbericht Instore communicatie Straatpromotie Boomerang Verpakkingen etc. ONLINE Games Video ing Bannering Viral, wom, buzz Sociale netwerken (hyves, blogs, Youtubes)l Rss sms Google-ads Widgets Pod- & vodcasting Etc.

29 Do/Vr laten zien: Zondag opsturen
Voorstel voor een promotionele crossmedia campagne voor de nieuwe site Inzet en (visuele) uitwerking van minimaal 5 online/offline media

30 Zorg voor een eenduidige boodschap en uitstraling!
Laat je kreet, boodschap e.d. in iedere uiting terugkomen. Zorg voor uitingen die passen bij je reisconcept (kernwaarden) en je doelgroep! Zorg voor een eenheid in kleuren en uitstraling!

31 Belangrijk: Bedenk in je creatief concept een (online) activiteit waarmee je mensen naar je site kunt trekken.

32 Tip: Kijk voor inspiratie op www.spinawards.nl
En bezoek de Spin Awards Days op 19 en 20 maart (gratis).

33 Agenda voor komende tijd
18 maart: Feedback (inschrijflijst) 25 maart: Eindpresentaties in de klas Week van 30 maart – 4 april: Team met voldoende of hoger krijgt per mail de uitslag. Team met onvoldoende krijgt feedback gesprek op school.


Download ppt "De campagne...."

Verwante presentaties


Ads door Google