De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marianne Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marianne Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek."— Transcript van de presentatie:

1

2 Marianne Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek Organisatiepsychologie Werk –Communicatie adviseur –Manager interactive –Liaison officer –Extra: –Schrijven voor online magazines –Tolk –Reizen!

3 Inleiding Nieuw studiejaar Medialandschap Cross Media Doelgroepen

4 NIEUW STUDIEJAAR

5 CROSS MEDIA

6 INTERACTIEF SCENARIOSCHRIJVEN

7 SERIOUS GAME

8 TV & interactie

9 MINOR Minorcoördinator Karin Dokman. Minoren buiten de HvA nu regelen! Minoren binnen de Hva Internationaal Coördinator Marianne Spier Herkansingen nu regelen!!!

10 Verschuiving medialandschap

11

12 3 trends 1.Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

13 Any time Any place Any where

14 Toenemende interactiviteit (consument als aanbieder)

15 Grenzen tussen media -apparaten, -sectoren vervagen

16 Cross Media

17 Wat is Cross Media volgens jou?

18 Definities Interactieve communicatie Multimediacommunicatie Convergentie van hardware, functies en infrastructuur Kruisbestuiving van media.

19 Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

20 Die verschillende media versterken elkaar.

21 CROSS MEDIA

22 Mediamakers hebben te maken met digitale consumenten. Selectieve consumenten, die op zoek zijn naar gepersonaliseerde participatie.

23 Consument Selectief –Is bewust van de keuze die hij maakt in producten, diensten en manier van communiceren Participatie –Toename van betrokkenheid in interactie en co- creatie van merkbeleving Personalisatie –Toenemend verlangen naar personaliseerde diensten en communicatie.

24 Selectief Is bewust van de keuze die hij maakt in diensten en manier van communiceren

25 Participatie Toename betrokkenheid in interactie en co-creatie van merkbeleving

26 Personalisatie Toename verlangen naar geperso- naliseerde diensten en communicatie

27 banner hyves site youtube

28

29 Dus Cross Media campagne, waarbij diverse media (internet, mobiel, tv, radio, print, entertainment) worden ingezet.

30 Komende 10 wkn 1.Medialandschap/doelgroepen 2.Doelstelling/strategie 3.Gastcollege Jim Stolze (marketingpodcast.nl) Social Media 4.Instrumenten/ creatieve ontwikkelingen 5.Mediasynergie 6.Gastcollege 7.Begroting 8.Eindpresentaties 9.Vakantie 10.Tentamen

31 Opdracht Schrijf een cross media communicatieplan voor de opdrachtgever en ontwikkel een cross media campagne. Belangrijk: boodschap en gebruiker centraal.

32 Opleveren na 10 weken Cross Media communicatieplan Campagne (demo niveau) Tentamen (inhoud hoorcolleges en boek)

33 Vragen?


Download ppt "Marianne Spier Manager Content & Communicatie International coördinator SBC Afstudeerbegeleider –Studie Communicatie en designmanagement Didactiek, pedagogiek."

Verwante presentaties


Ads door Google