De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):

Verwante presentaties


Presentatie over: "boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):"— Transcript van de presentatie:

1 boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):
kleurling anders zijn object, middel, toepassing (medium): podium micro stem tekst / gedicht film T-shirt taal ondertiteling YouTube mail Powerpointpresentatie website (Worldservants) We maken onderscheid tussen content en middel.

2 leerplan mediaopvoeding
Het nieuwe leerplan: - we leven in een mediamaatschappij er is beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid / digitale kloof mediageneratie van vandaag ICT als sluitsteen van innovatieproces Sint-Franciscus 27 september 2013

3 Oude en nieuwe media… we leven in een wereld vol crossovers
Oude en nieuwe media… we leven in een wereld vol crossovers. Mensen willen soms retro, terugkeren, maar we kunnen niet blind zijn voor de evolutie. Wie niet mee-evolueert, zal moeten springen, maar soms wordt de kloof te groot om te overbruggen. Het nieuwe leerplan media wil ons ook daarover inlichten: het is een opdracht om mediatalen te leren, te begrijpen en te spreken. Speerpunt in het schoolbeleid is: mediaparticipatie.

4 As warm as the sun, as silly as fun As cool as a tree, as scary as the sea As hot as fire, Cold as ice Sweet as sugar, and everything nice As old as time, as straight as a line As royal as a queen, as buzzed as a bee As stealth as a tiger, smooth as a glider As pure as a melody, pure as I wanna be All, I wanna be Oh, Oh, oh All, I wanna be Oh-ooh All, I wanna be Is everything Everything at once Welke media gebruiken we bij deze content? lenka 0: tekst + melodisch geheugen + visueel geheugen + de groepsdynamiek lenka 1: + audio + beeld + dans + lichaamstaal + muziek + choreografie + mimiek + kledij + decor + pictogrammen + montage lenka 2: + andere content + advertising lenka 3: + karaoke

5 boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):
kleurling anders zijn dromen over ‘alles zijn’ reclame herfst in de ruimte op stap als fotograaf kok voor een week België moederdag op expeditie door weer en wind welkom bij de bakker op de boerderij een winkelkar vol beroepen dieren passen zich aan proeven van kunst mensenrechten de wereld, mijn thuis …. object, middel, toepassing (medium): podium micro stem tekst / gedicht film T-shirt taal ondertiteling YouTube mail Powerpointpresentatie website melodisch geheugen visueel geheugen groepsdynamiek dans lichaamstaal muziek zang choreografie mimiek kledij decor pictogram, symbool montage karaoke TV-commercial Veel van de media kennen we allang. Toch enkele van de laatste decennia. En dan zijn er die niet hier vernoemd worden, maar zeer sterk aanwezig zijn.

6 karaoke voor kinderen

7

8 welke media deze morgen?
Is het werkelijk oude wijn in nieuwe zakken?

9 -zet een kruisje bij de media die je deze morgen al zelf gebruikte
-kleur de media die je in je klas al hebt gebruikt met je kinderen -kleur de media die je in je klas nog niet hebt gebruikt met je kinderen, maar zou kunnen/willen gebruiken -zet een kring rond de items uit de laatste groep welke digitaal zijn -zet een kruisje bij de media die je deze morgen al zelf gebruikte / raadpleegde -kleur de media die je in je klas al hebt gebruikt met je kinderen -kleur de media die je in je klas nog niet hebt gebruikt met je kinderen, maar zou kunnen/willen gebruiken -zet een kring rond de items uit de laatste groep welke digitaal zijn

10

11 symbool (conventie over de betekenis)
index of symptoom (teken met causaal verband) icoon (gelijkenis tussen teken en werkelijkheid)

12 blijdschap,boosheid,verdriet,minachting,walging,neutraal,angst en verbazing

13

14

15

16 Homo Ludens … de spelende mens MEDIAPOLY editie ICT-platform

17

18 mediapolys Algemeen streefdoel :
De kinderen kunnen op een behendige, zelfredzame en kritische manier participeren aan de complexe, veranderlijke wereld waarin ze leven en dat zowel in de rol van zender als ontvanger van mediacontent. mediapolys Mediageletterdheid ME 1 Mediawijsheid ME 2 Technische en instrumentele competentie ME 3 door het ontwikkelen van 15 doelen mediataal (leren) 15 doelen waardenbewust (begrijpen) 7 doelen gebruiken (spreken) 8 ICT-eindtermen = 7 op het ICT-platform

19

20

21

22 Maaike Ouboter


Download ppt "boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):"

Verwante presentaties


Ads door Google