Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDamian Meyer Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Leergang bewegingsonderwijs de toetscommissie Zeist, 17 nov. 2015 Chris Mooij
2
Toetscommissie Leergang bewegingsonderwijs CPION Rotterdam Directeur Paul Esveld Leden toetscommissie: Bram Donkers (voorzitter) Hilde Bax Chris Mooij
3
Opdracht CPION Opdrachtgever: LOBO (directies PABO) Periodiek overleg. Laatste overleg 11 nov. jl Kwaliteitscontrole: jaarlijkse evaluaties en accreditatie (om de 4 jaar) Document Kwaliteitsborging (LOBO 2010) als kader Registratie afgestudeerden
4
Ervaringen met rapportages en aanvragen Indienen gebeurt redelijk op tijd (1 nov.); anders rappel Goed gedocumenteerde rapportages/aanvragen Vragen toets- en evaluatieformulier CPION structureren de rapportages en aanvraag voor herregistratie Meegezonden bijlagen zijn over het algemeen duidelijk Vaak digitaal Bij vragen neemt toetscie. telefonisch/per mail contact op met coördinator of directie Procedure voldoet om tot oordeel te komen van CPION
5
Ervaringen met aanvraag herregistratie Na 10 jaar is de ervaring: Duidelijke kwaliteitsverbetering! Inhoudelijk en organisatorisch Samenwerking tussen opleidingen PABO’s en ALO Geen afwijzingen van aanvragen Uitgebreide studiehandleidingen / studentenreaders Theorie met verwijzingen naar de onderwijspraktijk Aandacht voor toetsing Digitale beschikbaarheid PABO is aanvrager en contact/registratieadres Blokcertificaten worden door geregistreerde PABO uitgegeven
6
Ervaringen met jaarlijkse evaluatieverslagen 1 Studentenevaluaties gebeuren over het algemeen digitaal met standaard vragenlijsten Statische verwerking Soms is respons wat aan de lage kant (< 50 %), met name na blok 3 Verder: evaluaties werkveld en vaksectie zelf Evaluaties geven aanwijzingen voor verbeterplannen Toetscommissie blijft graag op de hoogte van resultaten van verbeterplannen en vraagt daar dus naar
7
Studentenwaardering Goede studentenwaarderingen Zwaar, maar erg de moeite waard Praktijkgericht Veel waardering voor inzet, vakkundigheid van opleidingsdocenten Lesgeven in verschillende groepen soms lastig te organiseren
8
Overige ervaringen Indalen / aanbieden als minor: Volledige Leergang: vaak meer dan 600 slu; extra b.v. onderzoekje Meerderheid : 1 of 2 blokken Tendens terug van 3 naar 2 of 2 naar 1 blok Lesgeven in de avonduren; komt o.a. beter uit met stage
9
Overige ervaringen Meer inzet van vakleraren als stagebegeleiders Ook in regio’s waar weinig vakleraren zijn Nu geen/weinig incompanytrajecten Laatste jaren langzame terugloop van aanmeldingen Directies verwachten echter meer aanmeldingen door inzet lerarenbeurs
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.