Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNora de Meyer Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Werkwinkel LOP Aalst Basisonderwijs en Vierdewereldgroep Mensen voor Mensen
2
Een beeld brengen hoe een GOK-thema een plek verovert in een LOP-werking. Zicht krijgen op problemen waarmee kinderen en ouders te maken hebben bij het maken van huiswerk Uitwisseling van ideeën
3
Vereniging ‘Mensen voor Mensen’ als actief lid van het Dagelijks Bestuur. Signalen van ouders Oproep koning Boudewijnstichting / oproep gemeenschappelijke pot LOP-middelen
4
Wat was jouw ervaring met huiswerk? Hoe ervaren kinderen het huiswerk? Rol van de ouders bij het huiswerk. School – ouders; hoe vinden zij elkaar i.v.m. huiswerkbeleid?
5
oproep traject (t)huiswerkbeleid 3 scholen stappen in. begeleiding door Philippe Paelman…
6
Dagelijks bestuur Stuurgroep Intakegesprek met directeur, zorgcoördinator en een teamlid Terugkoppeling stuurgroep + DB Personeelsvergadering in elke school Terugkoppeling stuurgroep + DB Schooleigen invulling Verslag in Algemene vergadering
7
Signalen uit het NOP-overleg Vervolg in de overleggroep: In kaart brengen van diverse initiatieven: Auxilia, studieondersteuning aan huis, vzw ‘t Nest,…. In kaart brengen van noden en vragen van bepaalde (minderheden)groepen Samenwerking tot stand brengen met de lokaal bestuur (onderwijsdienst)
8
Het Nest is een warme plek waar kinderen via huiswerkbegeleiding integrale ondersteuning krijgen. Werkt met vrijwilligers. Belang van zicht te hebben op lokale initiatieven (ondersteuning en waardering + beïnvloeding lokaal beleid, bv. via de welzijnsraad, dagelijks bestuur LOP, onderwijsraad, …)
10
Oproep LOP traject (t)huiswerkbeleid Stappenplan huistaakbeleid- huistaakbeleiding Competentiematrix leren leren De rol van de huiswerkbegeleider Bronnen: Huiswerk in de basisschool, Garant 2000, Yvan Ameye en Patrick Vanspauwen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.