Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristel Segers Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
“Omgaan met verschillen” Onderzoek met en door docenten. N. Hettinga C. van den Berg
2
Opbouw Voorstellen Opzet onderzoek Enquête Opbrengsten Dilemma’s
3
Voorstellen Nynke Hettinga Corry van den Berg
4
Opzet onderzoek Globale vraagstelling Hoe kunnen docenten zo effectief mogelijk differentiëren in de klas, waardoor de leeropbrengsten van de leerlingen groter worden ?
5
Leerlijn voor docenten
6
Hoe en wat Volgens de stappen van het actieonderzoek van Ponte (2012) 7 docenten 120 leerlingen van Gemengde leerweg 4 leerjaren 4 maanden
7
Proces actie-onderzoek Van globale vraagstelling van onderzoeker naar hypothese van docenten. Hypothese: motivatie omhoog door beter omgaan met verschillen.
8
Checken hypothese Op drie motivatieaspecten meten bij leerlingen Autonomie Relatie Competentie
9
Welk cijfer geef je je zelf
10
In deze les vinden andere leerlingen mij aardig
11
In deze les leer ik interessante nieuwe dingen
12
In deze les kan ik mezelf zijn
13
Deze docent neemt mij serieus
14
Als we samenwerken hoort iedereen erbij
15
Als we samenwerken leren we van elkaar
16
Als we samenwerken bereiken we veel
17
Deze docent geeft mij het gevoel dat ik het goed kan
18
Opbrengsten actieonderzoek Docenten gemotiveerd om samen te werken aan praktijkprobleem. Docenten zetten onderzoek in om praktijk te verbeteren. Opbrengstverhoging door differentiatie? Niet gemeten in motivatieaspecten bij leerlingen Wel gemeten in cijfers (bij enkele vakken)
19
Dilemma’s en mogelijkheden Organisatie (waan van de dag, roosters, parttimers) Verdere training nodig ( inhoudelijk) Motivatie van docenten aanwezig voor vervolg.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.