Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHans Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
“Samen verder voor een wereld zonder aids.” Strategieplan Stop Aids Now! 2008-2010
2
“Samen verder voor een wereld zonder aids.” Strategieplan Stop Aids Now! 2008-2010
3
Stop Aids Now! Opgericht in 2000 Samenwerkingsverband: Aidsfonds Oxfam Novib Memisa Cordaid ICCO Hivos Financiering van SAN! voor eigen aidsprojecten
4
Missie Samenwerken voor een wereld zonder aids. Doelstelling Het stimuleren en vergroten van de omvang en de kwaliteit van de Nederlandse bijdrage aan de mondiale strijd tegen aids.
5
Kerntaken Communicatie & draagvlakversterking Fondsenwerving Pleitbezorging Innovatie
6
40 miljoen hiv-geinfecteerden Naast gezondheidsprobleem ook negatieve effecten op soc-ec ontwikkeling Groot aantal aidswezen - OVC Bedreiging productieve deel van de bevolking - WPP Probleemschets
7
Feminisering van de epidemie - gender Kwetsbare groepen Taboe en stigma Gezondheidssystemen & aidsspecifieke projecten Aanpak d.m.v. Ontwikkelprojecten en lobby Probleemschets II
8
Aids is bovenal een armoedeziekte. Er kan geen sprake zijn van effectieve aidsbestrijding zonder effectieve armoedebestrijding en andersom Uitgangspunt
9
Grote diversiteit aan aandachtsgebieden en benaderingen Geen nieuwe parallelle structuren Voortbouwen op ervaring partners Schaalvergroting van aidsbestrijding Samenwerkingsverband
10
Toekomstvisie Doorgaan, maar ruimte voor gelegenheidscoalities en flexibele partnerschappen Op een systematische manier kennis genereren: kennisplatform (database best practices) Aanmoedigen GIPA principe Uitwisseling kennis & best practices SAN! als kennismakelaar Website ook in Frans, Spaans en Portugees Structureel samenwerken met onderzoeksinstituten
11
SAN! In korte tijd een begrip met een sterk imago. Grenzen van betrokkenheid van mensen nog niet bereikt. Er zijn nog meer mogelijkheden mensen te motiveren zich in te zetten voor aids- & armoedebestrijding Communicatie en draagvlakversterking
12
Duidelijkere positionering t.o.v AF Link van D4L met aids en SAN! als moederorganisatie verduidelijken Samenwerkingsverband inzetten om breder publiek te bereiken Aids op de maatschappelijke agenda houden d.m.v. media Toekomstvisie
13
Blijven streven naar het hoog op de Agenda houden van aidsbestrijding in De politiek in Nederland en de EU. Pleitbezorging
14
Toekomstvisie Lobbyagenda laten aansluiten op inhoudelijke agenda Systematischere samenwerking met partners Balans vinden tussen aandacht voor gezondheidssystemen en aidsspecifieke aspecten Betere afstemming SAN! En SAA
15
Innovatie Ontwikkelprojecten. I.s.m met partners ontwikkeld om innovatieve methoden te ontwikkelen voor aidsbestrijding: OVC - WPP - Gender - Preventie
16
mogelijkheden voor schaalvergroting en nieuwe vormen van samenwerking (ook organisaties die niet bij SAN! Partners horen) Flexibelere structuur van werkgroepen Mogelijkheden tot multisectorale initiatieven Acquisitie: financiele basis fragiel Toekomstvisie
17
Groei uit eigen fondsenwerving. Had groter kunnen zijn. SAN! wil nummer 1 blijven bij consument en donateur Fondsenwerving
18
Kritischer: goed, duidelijke en tijdig terugkoppelen Personen en eenvoudige boodschappen staan centraal in werving Richten op nieuwe doelgroepen Differentieren per doelgroep m.b.t. wervingstechnieken Wil bedrijven aan zich binden Relaties met NPL goed houden Toekomstvisie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.