Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliana Timmermans Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
EEN DAGJE naar gisteren
2
1912 oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het jaar 2009 BankGiro Loterij museumprijs 2012 100-jarig bestaan Centraal staat het beleven van de cultuur van het dagelijks leven in NL zowel zomer als winter vanaf 1650 tot nu Missie is Ervaring delen... Laatste jaren ca. 450.000 bezoekers t.o.v 280.000 in 2000 Waardering bezoeker gemiddeld 8,4 OPENLUCHTMUSEUM
3
Consumentenmarkt (30% museumkaart, 70% herhaalbezoek, 60% regionaal) (groot)ouders met kinderen 22% kinderen < 13 jaar, 68% 13-64 jaar, senioren 10% > 65 jaar Groepenmarkt (20% is groepsbezoek waarvan 40% scholen) zakelijke markt busondernemers particulieren en verenigingen scholen: basisonderwijs & vmbo DOELGROEPEN museum
4
Museum veranderingen Museumbeleid MISSIE Ervaring delen Productaanpassingen Beleving centraal Meer voor kinderen Nieuwe presentaties Toegankelijkheid museum (o.a. tram) Winteropenstelling Marketing & communicatie veranderingen Gedifferentieerde marketing Communicatiestijl (o.a. thema’s) Imagokanteling Samenwerkingsverbanden Fondsenwerving & sponsoring Nieuwe projecten extern financieren + 10 jaar exploitatie Structurele financiering (BGL & bedrijfsvrienden)
5
Imago 2000: S.O.S. :saai, oubollig, stoffig 2008: DAG UIT: Dynamisch Aanbod Geweldig voor kinderen Uitnodigend Informatief Traditioneel Het Nederlands Openluchtmuseum slaagt erin ‘traditioneel’ en ‘museum’ te verbinden met ‘dynamiek’ en ‘kindvriendelijkheid’. Daarmee bekleedt het museum een unieke positie in Nederland. Museum imago
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.