Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Acquisitie
2
Telefonische aquisitie
Fasen: voorbereiding achterhalen juiste contactpersoon openingszin de kern van het telefoongesprek het maken van een afspraak afronding nazorg
3
Aquisitiegesprek Bezoek aan prospect: voorbereiding introductie
doel van het gesprek analyse aanbod afsluiting nazorg
4
Offerte Een offerte is een schriftelijke aanbieding om goederen of diensten te leveren tegen een bepaalde prijs en tegen bepaalde voorwaarden. Aandachtspunt: De offerte wordt verstuurd met een begeleidende brief en moet voldoen aan een aantal wettelijke regels.
5
Offerte Opbouw van de offerte: voorblad inhoudsopgave inleiding
kern: actuele klantsituatie, klantvraag, aanbod condities afsluiting bijlage(n)
6
Evaluatie Waarom evalueren? Het is een leermoment.
Het biedt een extra contactmoment met de prospect. Het biedt een herkansing als de eerste partij er niet uitkomt.
7
Ontwikkeling inkoopdiscipline
De rol van inkoop neemt toe door: kostenbesparing met een hoger service-level en een risicobeperking voor het bedrijf.
8
Aanbesteding Een aanbesteding is een openbare aanvraag van een bedrijf om een offerte uit te brengen voor een product of dienst.
9
Aanbesteding Overheden moeten Europees aanbesteden,
en wel op basis van: objectiviteit: elk bedrijf moet op de hoogte kunnen zijn van de te vergeven opdrachten transparantie: de procedures en regels moeten vooraf duidelijk zijn non-discriminatie: er moeten objectieve selectiecriteria worden toegepast die van tevoren bekend zijn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.