De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.

Verwante presentaties


Presentatie over: "NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor."— Transcript van de presentatie:

1 NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor samenwerking? Margot Gerené & Joris Rossie

2 NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO  Missie NUB Het vergroten van cultuurbereik, d.m.v. de inzet van geavanceerde methoden van informatievoorziening. Het NUB onderhoudt daartoe een hoogwaardig publieksmerk (UITBURO) op het gebied van dienstverlening rondom cultureel uitgaan. Zij draagt zorg voor een optimale communicatie van de diensten naar het publiek en stimuleert en faciliteert de ontwikkeling en het gebruik van marketinginstrumenten om de positie van cultureel uitgaan op de vrijetijdsmarkt te versterken.

3 NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO  Verzamelen & distribueren culturele info  Centrale database  Interesse & bezoek cultuur bevorderen  www.uitburo.nl, mail, print, … www.uitburo.nl  landelijke dekking dmv regionale partners  inbreng kennis

4 NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO  Oprichters: Amsterdams Uitburo Haags Uitburo Rotterdam Festivals/Rotterdams Uitburo  Partner: Bureau Promotie Podiumkunsten  Financiële ondersteuning OCW

5 NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Strategisch  Collectief merk  Gezamenlijk meer bereiken dan individueel  Imago cultuur verbeteren  Verbetering concurrentiepositie : binnen en buiten sector  Samenwerking met andere beleidsdomeinen  Structurele lange termijn oplossingen i.p.v. ad hoc oplossingen

6 NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Op publiek gericht  Serviceverbetering (totaalaanbod vs info op maat)  Publieksverruiming (verbreding en vernieuwing)  Gezamenlijk strategie specifieke doelgroepen

7 NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Pragmatisch / economische doelstellingen  Kostenbesparingen  Realiseren kritische massa/volume  Schaalvergroting  Beter inzetten van bestaand instrumentarium/infrastructuur

8 NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Nieuwe werelden verkennen  Kennisontwikkeling  Kennisuitwisseling  Creatieve synergie  Innovatie

9 NEDERLANDS Uitburo Wat? Hoe? En vooral: met wie? Samenwerking, maar op welke terrein? Samenwerking, maar binnen ons eigen leefwereldje? Samenwerking, voor specifieke doelgroepen? Samenwerking, enkel met gemeenschappelijke doelstellingen? Samenwerking, maar wie neemt het initiatief Samenwerking, alles of niets?

10 NEDERLANDS Uitburo Drempels maar ook oplossingen Hart versus Verstand Heterogeniteit van onze sector Het probleem van het ownership… Wie is baas in een democratie? Het eeuwige tijdsgebrek We need commitment! CASE: EEN KUNSTSTAD IN VLAANDEREN

11 NEDERLANDS Uitburo Drempels maar ook oplossingen Conflicterende doelstellingen Al even eeuwig: gebrek aan middelen Kritisch of wantrouwig? Marketing: no priority… Waar is het management? CASE: EEN KUNSTSTAD IN VLAANDEREN

12 NEDERLANDS Uitburo Concluderend: de vijf i’s i:imago i:informatie i:instrumenten i:inzicht i:inspiratie


Download ppt "NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor."

Verwante presentaties


Ads door Google