Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdam Smeets Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007
2
AANLEIDING
3
Sheet 3 van 12 Aanleiding
4
Mei 2005: Pact van Pans Oktober 2005 – juni 2006: business case en bedrijfsplan Juli-december 2006: Kwartiermakersfase December 2006 - heden: ICTU-programma Gestart met 9 gemeenten (100+), nu 70 gemeenten Totstandkoming GovUnited
5
17 oktober 2006Sheet 5 van 12 FILOSOFIE GOVUNITED
6
Het gaat om de dienstverlening Instandhouden ICT-infrastructuur is geen kerntaak van gemeenten GovUnited zorgt voor de voorzieningen om (elektronische) diensten te leveren Publieke organisatie gericht op: Gezamenlijke inkoop Contractmanagement Regie, innovatie en standaardisatie Stimuleren van marktwerking Gemeenschappelijke voorzieningen “Software as a Service” Schaalvoordelen in (door)ontwikkeling en beheer Gestandaardiseerd maatwerk Filosofie GovUnited
7
3 Sporen Govunited Basispakket: Volledig e-loket in korte tijd Aanbesteding: alle voorzieningen voor e-overheid: Front Office Klant Contact centrum Koppeling met Back Office Innovatieve Projecten Omgevingsvergunning Op Afspraak Horeca, evenementen Kennisbank En daarnaast: Kennisportaal
8
Voordelen Flexibiliteit en fasering Brede community: groot en klein Lusten en lasten delen Versnelde realisatie Landelijke standaarden/ontwikkelingen Versterking opdrachtgeverschap Bundeling van kennis en expertise
9
Uitgangspunten Aanpak Multichannel De klant centraal Self Service Slimme processen in de keten Gemeenten zijn niet uniek, dwz …. Doen! 31 juli 2014Sheet 9
10
Tot slot Breed draagvlak, hoge urgentie Focus en prioriteiten Professionalisering organisatie Driehoeksrelatie GU-Markt-Gemeente Organiseren van de samenwerking Rol, taak en verantwoordelijkheden 31 juli 2014titelSheet 10
11
GovUnited Datum: 31 juli 2014 Meer info: www.govunited.nl info@govunited.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.