Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThijmen Wouters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
NAAR EEN CONTANTLOZE DETAILHANDEL Onderzoek Regioplan in opdracht van Detailhandel Nederland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel donderdag 26 mei 2011
2
Toename elektronisch betalen Populariteit elektronische betaalmiddelen (vooral Pin) neemt toe Ontwikkeling aandeel contant betalen en pinnen in het MKB en GWB Bron: Monitor consumptieve toonbankbetalingen 2009 (Currence, 2010) 2
3
Tevredenheid ondernemers 61% van de ondernemers is tevreden over huidige verhouding tussen betaalmiddelen. 20% is zeer tevreden hierover. Indien ondernemers verandering wensen, dan graag meer elektronische transacties 3
4
Maatregelen contantarme detailhandel Taskforce Cashloze Supermarktbranche Pilots pin-only kassa’s Communicatie personeel richting consument Initiatief ‘Almere Cashless’ 4
5
Gewenste innovaties Houding consument vormt belemmering bij overgang naar de contantloze detailhandel Gewenste innovaties om belemmeringen te overkomen, zijn onder meer: Retourpinnen Prepaid klantenkaart Mobiel betalen 5
6
Gewenste ondersteuning Ondersteuning van banken en overheid gewenst, bijvoorbeeld door: Promotiecampagnes (‘Klein bedrag? Pinnen mag!’) Subsidies, financiële steun of gratis pinapparaat Trainingen winkelpersoneel over hoe consument te stimuleren Voorlichting consument over voordelen elektronisch betalen 6
7
Toekomst De contantloze samenleving is voorlopig geen realiteit, maar… De overgang naar een contantarme samenleving is ingezet! 7
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.