De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Rijkswaterstaat 114 april 2009 MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Resultaten Eboard Heineken Zaal.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Rijkswaterstaat 114 april 2009 MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Resultaten Eboard Heineken Zaal."— Transcript van de presentatie:

1 Rijkswaterstaat 114 april 2009 MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Resultaten Eboard Heineken Zaal

2 Rijkswaterstaat 214 april 2009 #De stellingenGem 1RWS bevordert de innovatiekracht van de markt.5.9 2 RWS LD maakt voldoende gebruik van de dienstverlening die de markt biedt om haar doelen te bereiken. 5.5 3RWS/Landelijke Diensten zijn toonaangevend.5.7 4Duurzaamheid bevordert de concurrentie6.4 5De LD vinden de juiste markt.5.8 6De landelijke diensten doen nog teveel zelf!6.8 1 is geheel niet mee eens 10 geheel wel mee eens

3 Rijkswaterstaat 314 april 2009 #De stellingen# 1RWS bevordert de innovatiekracht van de markt.23(1) 2 RWS LD maakt voldoende gebruik van de dienstverlening die de markt biedt om haar doelen te bereiken. 12(3) 3RWS/Landelijke Diensten zijn toonaangevend.5(6) 4Duurzaamheid bevordert de concurrentie19(2) 5De LD vinden de juiste markt.8(5) 6De landelijke diensten doen nog teveel zelf!11(4)

4 Rijkswaterstaat 414 april 2009 1a Hoe kan RWS de innovatiekracht van de markt bevorderen. Marktconsultatie Scherp functioneel specificeren- wat wil ik? Deregulatie Loketfunctie Emvi stimuleren Meer kleine bedrijven

5 Rijkswaterstaat 514 april 2009 1b Wat gaat u bijdragen vanuit de rol van RWS om de innovatiekracht te bevorderen? Loketfunctie Functionele specs Prijsvraag: Transparantie van het proces –Heldere beoordeling, level playing field

6 Rijkswaterstaat 614 april 2009 1c Wat gaat u bijdragen vanuit de rol van de markt om de innovatiekracht te bevorderen? PP- Partnership Risicoverdeling-Baten verdeling Delen van kennis “Laten zien wat je hebt” Bundeling kennis van niche spelers

7 Rijkswaterstaat 714 april 2009 4a Op welke manier bevordert duurzaamheid de concurrentie? Lange termijn- lifecyclebenadering Andere insteek onderhoud- opdrachtgever en leverancier Ambitieuzer stellen landelijke criteria (EMVI) Eis geen uitdaging Wenspakket bevordert ambities

8 Rijkswaterstaat 814 april 2009 4b Wat gaat u bijdragen vanuit de rol van RWS aan de duurzaamheid om al dan niet de concurrentie te bevorderen? Heldere doelen stellen (DEMVI) Transparantie in afweging Lifecyclebenadering RWS bereid te betalen

9 Rijkswaterstaat 914 april 2009 4c Wat gaat u bijdragen vanuit de rol van de markt aan de duurzaamheid om al dan niet de concurrentie te bevorderen? Heftig discussiepunt- geen rode draad Conformeren aan eisen (minimum variant) Best practices tonen (Maximum variant) Wat vooral opvalt is dat niet vanuit de opdrachtgever wordt geredeneerd- verlaging Total Cost of Ownership


Download ppt "Rijkswaterstaat 114 april 2009 MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Resultaten Eboard Heineken Zaal."

Verwante presentaties


Ads door Google