Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFien Verlinden Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Agenda: 1. Vragen over het Wraparound Care Model Korte herhaling 10 principes, 5 vragen Intake – GIZ Ondersteuningsplan en doelen voor onderwijs Casuïstiek regie, match, rol van het onderwijs als professional, s samenwerken team Jeugd Voor vragen mail je naar Jannet Doeleman of Sandra Klokman Jannet: Sandra:
2
De 10 Wraparound principes
Veilig voor iedereen Het gezin spreekt zich uit en kiest. Professional is cultureel bekwaam. Eigen kracht als basis. In de eigen leefsituatie. In samenwerking met andere professionals. Netwerkondersteuning is effectief. Op maat. Resultaatgericht. Met doorzettingsvermogen. Wraparound Care biedt, op basis van uitgebreid internationaal onderzoek, de randvoorwaarden voor effectieve interventies.
3
De vijf vragen 1. Wat wilt u veranderen? 2. Wat moet er veranderen?
3. Hoe gaat u dat doen? 4. Hoe kan ik u helpen? 5. Wie hebben we nog meer nodig?
4
Samenwerken met team Jeugd aanmelding door school, ouders of samen bij Team Jeugd binnen 2 werkdagen contact met ouders binnen 10 dagen match en afspraak 3 maanden intake fase contact, in kaart brengen gezinssysteem, netwerk, maken van ondersteuningsplan, beschikking specialistische zorg specialistische zorg: 6 weken na aanmelding starten (wettelijke termijn)
5
Vijf kernelementen: 1. CAF C=Common A=Assessment F=Framework
Intake GIZ als Instrument Gezamenlijk Inschatten van Zorgbehoeften Vijf kernelementen: 1. CAF C=Common A=Assessment F=Framework
6
2. Gezonde Ontwikkeling Matrix (GOM)
2. Gezonde Ontwikkeling Matrix (GOM). De krachten en ontwikkelbehoeften van de jongere en zijn omgeving te analyseren. Vervolgens helpt de GOM het niveau en de aard van de zorgbehoefte te bepalen.
7
4. een transparante, gestructureerde en doelgerichte methodiek
En verder………….nog 3 kernelementen 3. een niet-beoordelende, vraag- en oplossingsgerichte basisattitude 4. een transparante, gestructureerde en doelgerichte methodiek 5. motiverende en oplossingsgerichte gespreksvaardigheden
8
Ondersteuningsplan: Het plan is van het gezin
Is geschreven in de taal van het gezin Zij bepalen aan welk doel en wordt gewerkt, hoe ze er gaan werken, met ondersteuning van wie en hoe lang. Steun en hulp vanuit het netwerk wordt ingezet Er wordt regelmatig geëvalueerd en zo nodig bijgesteld De doelen zijn concreet. Wat niet werkt daar wordt mee gestopt Acties van alle betrokken staan in het plan Alle levensgebieden worden na gelopen
9
Doelen voor het onderwijs dyslectie begeleiden motiveren en vertrouwen opbouwen voor hulp schoolverzuim begeleiden leerproblemen pesten, sociale vaardigheden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.