Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmiel Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Europese openbare aanbesteding Informatiebijeenkomst Landstede EU Meubilair
2
Inleiding Doel van deze bijeenkomst: Introductie Landstede
Uitleg inkoopproces Uitleg schouwing Vragen
3
Introductie Landstede onderwijsstichtingen:
1 gezamenlijke Europese aanbesteding Meubilair door: - Stichting Landstede (Landstede MBO, Thomas a Kempis College, Jena XL, Centre of Sport Education, Menso Alting, Servicebureau) - Stichting Agnieten College (Meander College, Carolus Clusius College, Talentstad) - Stichting Ichthus College (Ichthus Kampen, Dronten en Zwartsluis) - Morgen College .
4
Waarom deze insteek: Diverse vraagbehoefte door verscheidenheid aan opleidingen, locaties en meubellijnen. EMVI: 100% kwaliteit met uitvraag via mini competities Op deze wijze kan Landstede naar verwachting de partijen selecteren die als beste de doelstellingen van de opdracht kan verwezenlijken en de meest toegevoegde waarde voor opdrachtgever kan realiseren. .
5
Inkoopproces Beoordeling op kwaliteit bestaat uit een aantal onderdelen; A. 25% Dienstverlening B. 25% Assortiment C. 10% Marktconforme prijsstelling D. 10% Voldoen aan wet- en regelgeving E. 30% Presentatie Casus
6
Het Inkoopproces Fasering: Filter Onderwerp Kenmerk Filter I
Technische bekwaamheid Economische draagkracht Referenties Eigen Verklaring Filter II Indienen kwaliteitsaspecten A tm D Filter III Beoordeling kwaliteitsaspecten Filter IV Presentatie Casus incl. beoordeling Filter V Opstellen voorlopig gunningsadvies Economisch meest voordelige inschrijving Filter VI Concretiseringsfase Verificatie inschrijving: uitwerking in PvA
7
A. 25% Dienstverlening Toegevoegde waarde die zij aan de aanbestedende dienst kan aanbieden, waarbij aanbieder faciliteert in de ondersteuning op de huidige onderwijsprocessen en de interne FD processen. Daarbij dient de inschrijver aan te geven wat de communicatiestructuur is. Inschrijver dient in een processchema/flowchart aan te geven hoe de inschrijver een nieuwe uitvraag zal uitvoeren, maximale leveringstijd van 6 weken. De inschrijver dient aan te geven welke procedures er binnen hun organisatie zijn rondom serviceverlening.
8
B. 25% Assortiment De aanbestedende dienst heeft verschillende doelgroepen op meerdere locaties. Bij veel locaties worden eigen meubellijnen gevoerd. Graag vernemen wij van de inschrijver op welke manier zij kunnen inspelen op de diverse meubeleisen (gerelateerd aan de gebruikersgroep en gebruiksruimte) en de bestaande meubellijnen van de locaties met hun eigen, sterk uit een lopende budgetten. Inschrijvende partij dient als totaal leverancier alle kwaliteitsniveaus aan te kunnen aanbieden; design, a-merk, hergebruik tot tweedehands.
9
C. 10% Marktconforme prijsstelling
Tijdens een minicompetitie vind gunning plaats op basis van de prijs en kwaliteit. De inschrijver dient aan te geven op welke manier zij zich, bij de vervolgtrajecten, prijstechnisch marktconform kunnen aanbieden. Op welke zaken zij zich onderscheiden van de overige contractanten.
10
D. 10% Wet- en regelgeving, MVO, Social return
De huisvesting van onze doelgroep is sterk gebonden aan arbo regelgeving. De inschrijver beschrijft op welke wijze zij gaan voldoen aan relevante wet en regelgeving in hun dienstverlening aan Landstede. De aanbestedende dienst streeft ernaar om duurzaam in te kopen. Inschrijver dient te beschrijven in welke mate zij zich verder inspant om zo duurzaam mogelijk te produceren en/of wederverkopen. Inschrijver dient aan te geven welke concrete mogelijkheden zij bij de uitvoering van deze diensten biedt ten aanzien van het realiseren van reguliere banen, leerwerkplekken, stageplekken en/of ervaringsplaatsen aan specifieke doelgroep werkzoekenden.
11
E. Casus (Presentatie) Landstede staat aan de vooravond van enkele interne verhuizingen. De opleidingen van de Roc Menso Alting (beeldmerk van Landstede) worden verhuisd naar de locatie Fuchsiastraat. Menso Alting is gereformeerd middelbaar onderwijs en heeft op dit moment 3 opleidingen te weten, verzorging en verpleging, Welzijn en Economie. De casus is een realistische vraagstelling gezien de komende herindeling van opleidingen en locaties. Er zijn in deze casus een aantal uitgangspunten opgenomen ter afbakening.
12
Anoniem!! De kwaliteitsdocumenten A tm D moeten anoniem worden aangeleverd Dat betekent: geen bedrijfsnamen, logo’s, productnamen, namen van personen etc. vermelden waardoor inschrijver kan worden herkend Waarom anoniem? Onbevooroordeelde toetsing!
13
Beoordelingsproces Documenten worden beoordeeld door het beoordelingsteam bestaande uit: FD regio coördinatoren, contractmanager en een directielid Teamleden zijn van diverse locaties van de organisatie Individuele beoordelaars kennen de bijbehorende namen van aanbieders niet Individuele scores worden besproken waarna er een consensus-score wordt vastgesteld in het team; géén gemiddelde score Proces wordt intern begeleid Knock out criterium: Opdrachtgever behoudt zich het recht voor om partijen die een onvoldoende scoren op 1 van de kwaliteitsdocumenten A tot en met D niet uitgenodigd worden om te komen presenteren en worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbestedingsprocedure.
14
Scoretabel Uitstekend 10 punten
Antwoord Score Toelichting Uitstekend 10 punten Uit het antwoord van de Inschrijver blijkt dat de vraag volledig is begrepen. Het antwoord van Inschrijver is zeer volledig, duidelijk, is toegespitst op Opdrachtgever en bevat waardevolle aanvullende inzichten. Goed 8 punten Het antwoord van Inschrijver beantwoordt volledig aan de vraagstelling, voldoet in hoge mate en is duidelijk omschreven. Voldoende 6 punten Het antwoord van de Inschrijver beantwoordt aan de vraagstelling van de Opdrachtgever. Het antwoord bevat geen zwaktes en ook geen uitschieters. Onvoldoende 4 punten Het antwoord van de Inschrijver beantwoordt niet (geheel) aan de vraagstelling van de Opdrachtgever, het antwoord is niet geheel conform de vraag, de vraag is slechts gedeeltelijk beantwoord of in het antwoord ontbreekt een nadrukkelijk gevraagde toelichting. Slecht 0 punten Het antwoord van de Inschrijver bevat geen antwoord op de vraagstelling of is onjuist.
15
Beoordeling aanbiedingen
De Aanbestedende Dienst beoordeelt de beantwoording op basis van: Volledigheid Duidelijkheid Kwaliteit Concreetheid Uitvoerbaarheid Relevantie Kosten efficiëntie (indien van toepassing) Alle inschrijvers krijgen in principe allemaal een gemiddelde score tenzij er onderscheidende informatie is om een hogere of lagere score toe te kennen.
16
Presentatie Vraagstelling:
Landstede wil graag van u weten wat uw plan van aanpak zou zijn, hoe u als inschrijvende partij dit traject qua dienstverlening zou ondersteunen en daarnaast een inrichtingsvoorstel waar u het beperkte budget voor in zou zetten.
17
Menso Alting zal verhuizen naar toren 1 (groen) en 2 (rood) in de Fuchsiastraat. Toren 3 (paars)zal vermoedelijk voor de opleiding handel en economie van de huidige Landstede locatie Dokterspad worden ingezet. Landstede heeft de intentie, om het kantoormeubilair en onderwijsmeubilair te laten staan op de huidige locaties. Het circulair inzetten/inkopen van meubilair vindt Landstede belangrijk. Meubilair in gemeenschappelijke ruimten zoals Aula blijft onveranderd. Budgetruimte nieuw meubilair 2016 € en voor €50.000 Planning verhuizing is zomervakantie 2016
18
Schouwing Met de rondleiding krijgt u een Look & Feel van de opleiding Menso Alting en hoe dit zich heeft vertaald in hun huidige inrichting en welke kansen en risico’s dit met zich mee brengt naar een ander gemeenschappelijk gebouw. Geen foto’s met leerlingen of medewerkers erop. Aanvullende vragen indienen in Nota van Inlichtingen. Tevens ontvangt aanvullende gebouwtekeningen in de nota van Inlichtingen.
19
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.