Marketing Coen van Wetering

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Schrijfvaardigheid en argumentatie
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Francois Aelbrecht Vakantie films
Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Het maken van een presentatie
WORKSHOP PRESENTATIEVAARDIGHEDEN
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
hoorcollege project, week 6 hein bijvoet & theo ploeg
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
PRESENTATIETECHNIEKEN
Jezelf presenteren Niveau 2 Kerntaak 2.
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
PRESENTEREN.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Presenteren.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Opleiding Interactieve Media SBC V1: Inleiding presenteren 26 november 2009 kijk bij de bron:
Opstel schrijven.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 3.
Stappenplan Samenvatten
Visie & Strategie.
Samenvatting Havo 5.
Presenteren en communiceren
Rouw & Verlies Les 3.
Betogende spreekbeurt
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Presentatietechniek (elevator pitch)
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Woordjes leren.
Spreekbeurt in groep 4.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Emine Osmanoglou  Examen spreken is een PPP  Het mondeling examen wordt opgenomen met een voice-recorder.
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Spreekbeurt in groep 4.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
Presenteren: Door: Cor, Harro, Herre en Niels.
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Het ultieme masterplan
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Contact maken en contact houden
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
Betoog.
Project English BOL niveau 4.
Schrijven Zakelijke brief.
Hoofdstuk 3 Jij staat aan het roer
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Tips voor je presentatie
Interactief presenteren - checklist
[Voer de titel van de overtuigende toespraak hier in]
Transcript van de presentatie:

Marketing Coen van Wetering Les: Presenteren Marketing Coen van Wetering

Wat gaan we doen vandaag? Presenteren: de Do’s en Don’ts Hoe maak je een PowerPoint presentatie? Waarop wordt je beoordeelt tijdens je presentatie? Opdracht 1. Maak een PowerPointpresentatie. Opdracht 2. Maak een indeling van wie wat gaat presenteren. Opdracht 3. Schrijf voor jezelf op wat je gaat zeggen.

Presenteren: Aandachtspunten Oefen de presentatie thuis voor de spiegel en let daarbij vooral op de houding die je daarbij aanneemt en je gezichtsuitdrukkingen en handgebaren. Zorg ervoor dat je net gekleed bent. Probeer niet alles van een blaadje af te lezen. Daarentegen mag je wel de kernpunten van je presentatie op een klein papiertje hebben. Probeer oogcontact met het publiek te maken, dit zorgt voor betrokkenheid. Je stem is bepalend of de boodschap goed wordt overgebracht. Duidelijke praten dus, met intonaties en een juiste volume. Houding: Do’s: Actieve en open houding, af en toe handen gebruiken ter ondersteuning van je verhaal Don’ts: Handen in zakken, handen over elkaar, aan kleding of haar friemelen, met rug naar publiek staan

PowerPoint presentatie maken Een presentatie bestaat altijd uit drie delen: Inleiding: Hierin ga je de groep en jezelf introduceren, je vertelt wat het doel is van de presentatie, wat je gaat vertellen tijdens de presentatie, hoe je je verhaal opbouwt (inhoudsopgave), hoeveel tijd de presentatie in beslag neemt en wanneer het publiek vragen kan stellen. De kern: In de kern geef je de meeste informatie. Belangrijk is dat het een duidelijk verhaal wordt voor je publiek en dat je ze enthousiasmeert en hun aandacht houdt. Een slot (vragenronde): Het slotwoord van de presentatie zal het langst blijven hangen bij het publiek dus het is zaak om een passend en sterk slot te verzinnen. In een slot leg je in het kort uit wat je deze presentatie behandelt hebt en sluit je af met een heldere boodschap. Vervolgens luidt je de vragenronde in. Als alle vragen behandeld zijn bedank je het publiek voor hun aandacht.

Non-verbale vaardigheden Presentatie criteria Criteria   1 2 3 4 5 Non-verbale vaardigheden Oogcontact De leerling heeft voortdurend contact met het publiek en heeft zijn notities nauwelijks nodig. O Gezichtsuitdrukking De leerling toont telkens een adequate gezichtsuitdrukking die de presentatie ondersteunt. Gebaren De leerling ondersteunt zijn verhaal op natuurlijke wijze met toepasselijke gebaren. Houding De leerling heeft gedurende de presentatie een ontspannen houding. Uitstraling De leerling heeft, bijvoorbeeld in zijn kleding, veel aandacht besteed aan zijn presentatie. Stemgebruik De leerling spreekt luid genoeg, brengt variatie in toonhoogte aan en articuleert goed. Fluency De leerling spreekt vloeiend, zonder haperingen Enthousiast De leerling straalt gedurende de hele presentatie enthousiasme voor het onderwerp uit. Inhoud Structuur De presentatie kent een heldere opbouw, met een begin, een middenstuk en een afronding. Aankondiging van het onderwerp De leerling vertelt het publiek waarover de presentatie zal gaan. Beoogd effect De leerling weet precies wat hij met zijn presentatie wil bereiken. Rekening houden met doelgroep De leerling heeft zijn presentatie volledig afgestemd op de doelgroep. Interactie betrekt het publiek op adequate wijze bij zijn presentatie. Afronding De presentatie wordt duidelijk en ter zake afgerond. Tijd De presentatie voldoet wat de tijd betreft aan de eisen, niet te kort en niet te lang. Beheersing van het onderwerp De leerling beheerst het onderwerp volledig. Informatiedichtheid De hoeveelheid informatie is in overeenstemming met de lengte van de presentatie. Visuele hulpmiddelen De gekozen hulpmiddelen ondersteunen het betoog en maken de presentatie sterker. Volledigheid De leerling gaat diepgaand in op alle onderdelen. Resultaat De presentatie is bijzonder effectvol.

Opdracht 1. Maak een PowerPointpresentatie. Opdracht 2. Maak een indeling van wie wat gaat presenteren. Opdracht 3. Schrijf voor jezelf op wat je gaat zeggen.

Aan de slag!