Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
Actielijnen School –Ex programma Matching-offensief
Strategisch Actieplan Werkgelegenheid Eeklo. I. Waarom het Strategisch Actieplan Werkgelegenheid Eeklo ?
OCMW Antwerpen individuele vrijetijdsbemiddeling
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Waar gaat het om? Arbeidsbemiddeling: Het bij elkaar brengen van werkgever (vraag) en werkzoekende (aanbod) op de arbeidsmarkt met als doel de totstand-koming.
Mobiliteit en Loopbaan
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Wat leren we uit de Studio Kinderarmoede en andere inspiratiebronnen?
Leeftijdsbewust personeelsbeleid bij Kind en Gezin Hebben en (h)ouden
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Utrecht, 11 juni
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
1 Ketensamenwerking Alkmaar 10 maart Missie Partner in de arbeidsmarkt Werkzoekenden:Iedereen doet mee Werkgevers:Bijdrage aan duurzaam ondernemen.
Een Monitor Sociale Economie voor de Provincie Antwerpen Joris Ghysels Centrum voor Sociaal Beleid Herman Deleeck.
WELKOM.
Social Media.
Readiness Inactiviteit binnen een rehabilitatietraject
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Van de juridisch dienstverlener
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
1 Stand van zaken. Werkgeversaanpak 2 Vanuit 1 loket: Ontzorgen en kwalitatieve dienstverlening aanbieden op diverse gebieden vanuit het concern. Dienstverlening.
Schakelen tussen Onderwijs & Arbeidsmarkt Festival van het Leren, 12 september 2014.
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Eenheid in verscheidenheid Bijeenkomst najaar 2014, Programma Leren en Werken.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Inleiding Begrijp je financiële verslagen Hoe succesvol is de onderneming? Financieel ondernemingsmanagement voor de ondernemer? Ethiek en.
Locale arbeidsmarktontwikkelingen ISDUWVWVKTotaal
VVSG Inspiratiedag – 2 april 2015 Lokaal loket kinderopvang.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
UVW LinkedIn Presentatie
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
Strategische Personeelsplanning
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
ESF Vlaanderen OP Sociale Economie Karel Vanderpoorten
Hoe bereiden we ons optimaal voor? HR-uitdagingen tijdens een doorstroomtraject Thomas Bossuyt Partner BDO #SamenStromen.
Tom Straeter en Pascal Belo Donderdag 27 maart 2014 Ondernemersplein Zeist.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
JOBCOACHING vzw VOKANS UNIZO 19 april Vokans vzw Visie en missie VisiePermanente vorming Participatie arbeidsmarkt Fundamenteel recht.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Omvang werkloosheid 1-jan-131-jan-141-okt-14 1-dec-14 WWB/BBZ IOAW IOAZ 576 Subtotaal bijstandTotaal Subtotaal WWWW
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
1 - 7/7/2016 De klimaatsubsidie en gelijke kansen.
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
“Gentleman we have run out of money,now we have to think” Voorbereidende vergadering d.d. 23 januari 2013: Visie Werk en Inkomen en Wsw.
Informatie over buurtbemiddeling en psychisch kwetsbare mensen BB-JdK 2015.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.

Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Waarde creëren door samenwerking sociale en reguliere economie
Samenwerking RSD – Biga Groep: de route naar werk
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
persoonlijk professioneel prettig
Lokaal loket kinderopvang
De succesformule van Dienstverlening
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Lokaal loket kinderopvang
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Doorstroom naar (echt) werk
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders Bart Moens Freelance expert arbeidsmarktbeleid #SamenStromen

© Bart Moens

Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Hoe werkgevers benaderen? © Bart Moens

MIDDELEN  DWN aan het werk helpen én houden DWN aan het werk helpen, maar niet persé houden Missie: Ander verdienmodel: enclave, eigen vennootschap,… DWN laten doorstromen naar het NEC Financiële rentabiliteit en bedrijfsmatigheid (nieuwe activiteiten, extra inkomsten verwerven,…) In-, door- en uitstroom van DWN (klaarmaken, creëren van werk op maat, ontzorgen werkgevers,…) Opvangen  middelen door… Focus op: Werkgevers KlantenPartners Investeren in…Relaties met werkgevers om opdrachten te verwerven Samenwerking met werkgevers om vraag en aanbod te stroomlijnen WIJZIGINGEN IN BELEID (cfr. maatwerkdecreet) © Bart Moens

De werkzoekende?

250€ © Bart Moens

1.Er is geen probleem (wel latent aanwezig) 2.Bewustwording van het probleem, er is nog geen oplossing 3.De klant ontwikkelt een visie op de oplossing 4.De klant zoekt een leverancier 5.De aankoop/investering geschiedt! Why me? © Bart Moens

De werkgever!

1.Er is geen probleem (wel latent aanwezig) 2.Bewustwording van het probleem, er is nog geen oplossing 3.De klant ontwikkelt een visie op de oplossing 4.De klant zoekt een leverancier 5.De aankoop/investering geschiedt! Why change ? Why me? Bewustwordingsproces © Bart Moens

Werkgevers benaderen vanuit hun noden vraagt …? © Bart Moens

“Als je als bemiddelaar de noden van de werkgever kent, kan je hierop inspelen door een aantal oplossingen aan te reiken, wat fundamenteel verschillend is van het opdringen van werkzoekenden aan een werkgever.” Bron: CWI (2007), Vacatures in Nederland, de vacaturewerking en personeelswerving in beeld, CWI, Amsterdam 17 © Bart Moens

Vragen stellen om de noden van de werkgever… 1.… te identificeren, 2.… te expliciteren, 3.… te vergroten, 4.… urgent te maken en vervolgens … © Bart Moens … samen te bouwen aan een antwoord hierop!

© Bart Moens

Werkgevers op een juiste manier benaderen is één ding, maar niet voldoende! Wees zo veel mogelijk werkgeversgericht: Richt het aanbod van de organisatie zo optimaal mogelijk op de vraag van werkgevers Wees klantgericht (betrouwbaar, snel, tijdig, oplossingsgericht) Wees niet alleen extern, maar ook intern klantgericht © Bart Moens

Meer weten? Bart Moens Freelance expert arbeidsmarkt © Bart Moens