Beroepsproduct H&M Is H&M nog onderscheidend genoeg van de concurrenten? Loran Woudenberg, Raymond Willersen, Shelton Jones, Wouter Hidma en Louise Bakker.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Advertisements

Het doen van onderzoek in klas 4
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
PERCEPTIE -ENQUÊTE Website
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Kamer van Koophandel Haaglanden
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Presentatie introductie BGL
Zeven bronnen van arbeidsvreugde
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Storecheck en consumentenonderzoek
Opdracht Strategieontwikkeling
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Product, merk en assortiment
Schoolgruiten Hannie Poletiek, GGD Groningen 13 september 2010.
H12 Internationale marketing
Figuur 12.1 Basisstrategieën voor dienstverlening
Segmenteren en Positioneren
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Swot analyse
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde
Business Marketing Management
BRUGGE: STAD IN DE MIDDELEEUWEN
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Vandaag Het werken in een community. -Hoe werkt een community? -Wat is Whizzer? -Waarvoor gaan we Whizzer inzetten? -Hoe gaan we Whizzer inrichten? -De.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
College 2 Marketingomgeving
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Ster van Succes.
Rudy Stroink Monumenten in tijden van overaanbod.
Zingen Vers 1 Klein, klein kindje je leven loopt gevaar.
Midden in de wereld:.
Vrijheid zekerheid wijik Dominantie tijdens de crisis Jaren 2000 Dominantie na de crisis Jaren
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Detailhandelsmarketing
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
MEER LELYSTAD. inhoud Achtergrond project Invulling project (Proces) Uitwerking project (Product)
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
VESUVIO-ART Uw entree is uw visitekaartje! 11 december 2005ONS assortiment bepaalt UW uitstraling2 ASSORTIMENT VAN VESUVIO Bureaustoelen Bureaus Directie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Strategische Businesspartner
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Molenwater SG Middelburg
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Midden in de wereld:.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Netweten Cyberpesten.
Presentatie assortiment Dimagini verbreden
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Internationalisering
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Internationale handel
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Transcript van de presentatie:

Beroepsproduct H&M Is H&M nog onderscheidend genoeg van de concurrenten? Loran Woudenberg, Raymond Willersen, Shelton Jones, Wouter Hidma en Louise Bakker

Introductie Wat hebben we onderzocht? Inhoud: - Analyse van de enquête - Concurrentievoordelen van H&M - Meso- en macro economische ontwikkelingen - Conclusie - Evaluatie

Analyse van de enquête Wat is uw geslacht?Wat is uw leeftijd?

Analyse van de enquête Waarop baseert u uw koopbeslissing?Wat vindt u van de prijzen van H&M producten?

Analyse van de enquête Wat vindt u van de kwaliteit van H&M producten?Waar koopt u uw H&M producten?

Analyse van de enquête Waarvoor gebruikt u producten van H&M?Hoe tevreden bent u over de verleende service van de H&M?

Analyse van de enquête Vindt u de service van concurrenten over het algemeen beter? Aan welk van de volgende winkelketens geeft u uw voorkeur?

Analyse van de enquête Wat vindt u van de breedte van het assortiment van de H&M vergeleken met andere kledingwinkels? Wat vindt u van de uitstraling van de H&M?

Analyse van de enquête Hoe ver bent u bereid te reizen voor de aanschaf van kleding?

Concurrentievoordelen van H&M Breed assortiment Goede prijs-kwaliteitverhouding Gebruik van veel promotietechnieken

Meso- en macro economische ontwikkelingen Vijfkrachtenmodel van Porter Meso-omgeving: - Economische crisis - Primark: gevaarlijke concurrent Macro-omgeving: - Laagconjunctuur - Groei consumentenbestedingen - Aantrekken van wereldconjunctuur

Welke aanpassingen moeten er aan de producten gedaan worden om nog voldoende aan te sluiten bij de ontwikkelingen en gebruiksgewoonten van de markt?

Vragen?

Evaluatie op project Samenwerking: - Wat ging goed? - Wat kon beter? Manier van onderzoek