Beroepsproduct H&M Is H&M nog onderscheidend genoeg van de concurrenten? Loran Woudenberg, Raymond Willersen, Shelton Jones, Wouter Hidma en Louise Bakker
Introductie Wat hebben we onderzocht? Inhoud: - Analyse van de enquête - Concurrentievoordelen van H&M - Meso- en macro economische ontwikkelingen - Conclusie - Evaluatie
Analyse van de enquête Wat is uw geslacht?Wat is uw leeftijd?
Analyse van de enquête Waarop baseert u uw koopbeslissing?Wat vindt u van de prijzen van H&M producten?
Analyse van de enquête Wat vindt u van de kwaliteit van H&M producten?Waar koopt u uw H&M producten?
Analyse van de enquête Waarvoor gebruikt u producten van H&M?Hoe tevreden bent u over de verleende service van de H&M?
Analyse van de enquête Vindt u de service van concurrenten over het algemeen beter? Aan welk van de volgende winkelketens geeft u uw voorkeur?
Analyse van de enquête Wat vindt u van de breedte van het assortiment van de H&M vergeleken met andere kledingwinkels? Wat vindt u van de uitstraling van de H&M?
Analyse van de enquête Hoe ver bent u bereid te reizen voor de aanschaf van kleding?
Concurrentievoordelen van H&M Breed assortiment Goede prijs-kwaliteitverhouding Gebruik van veel promotietechnieken
Meso- en macro economische ontwikkelingen Vijfkrachtenmodel van Porter Meso-omgeving: - Economische crisis - Primark: gevaarlijke concurrent Macro-omgeving: - Laagconjunctuur - Groei consumentenbestedingen - Aantrekken van wereldconjunctuur
Welke aanpassingen moeten er aan de producten gedaan worden om nog voldoende aan te sluiten bij de ontwikkelingen en gebruiksgewoonten van de markt?
Vragen?
Evaluatie op project Samenwerking: - Wat ging goed? - Wat kon beter? Manier van onderzoek