G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers
I NHOUD VAN DE ADVERTENTIE Benoem jouw Unique Selling Points Maak goed gebruik van de beschikbare ruimte Zet advertentie-extenties in Benadruk Belangrijke Woorden in jouw Advertentietekst met Hoofdletters. Gebruik het (belangrijkste) zoekwoord dat aan jouw advertentie is gekoppeld minimaal één keer in de advertentie.
Z OEKWOORDEN Het is erg belangrijk dat je zorgt dat de advertenties en landingspagina aansluiten bij de zoekintentie en dus ook de zoekwoorden. Het beste is om voor ieder zoekwoord of een groepje nauw verwante zoekwoorden, een op maat gemaakte advertentie te maken. Ook kun je zoekwoorden uitsluiten binnen Google Adwords. Zoekwoorden waar je niet op gevonden wilt worden.
S PLITTESTEN Om echt effectief advertenties te kunnen inzetten, wordt er sterk aangeraden om twee advertenties tegelijk in te zetten voor dezelfde zoekwoorden en landingspagina. Zo kun je vervolgens de CTR (Click Through Rate) van de twee advertenties vergelijken en ontdek je welke beter werkt. Splittesten is een continu proces