HOORCOLLEGE 5 ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

SSL-studiedagen februari 2011 De invloed van de studieloopbanen in het secundair onderwijs op het succes in het hoger onderwijs Kim Bellens & Jan.
“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
Roelien Bos-Wierda Aline van Engelenburg
Masterroute Sociologie van Gezondheid, Welzijn en Zorg
Masterroute Sociologie van Gezondheid, Welzijn en Zorg
Medmec 1 herfst Les 3.
kosten break-even-analyse grafisch
variabelen vaststellen
Sneak Preview Socious Neem een kijkje in de nieuwe community van Ngi-NGN.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
DE LAMMERS-HYPOTHESE EN DE MAARTEN-POSTMA-HYPOTHESE HEDENDAAGDSE SOCIOLOGISCHE THEORIEËN DOCENT: WOUT ULTEE 8 JANUARI 2009.
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Analyseren van spotprenten
Diversiteit, sociale cohesie en veiligheid in Amsterdamse buurtcombinaties 2003 en 2008 (work in progress) Floris Vermeulen Universiteit van Amsterdam.
Laaggeschoolden in het Vlaams arbeidsmarktbeleid.
 Auteurs: F.J. Bredt, T.I.J. van den Berg, L.A.M. Elders, A. Burdorf.
Deel anders, mijn organisatie
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
De basis van ADSL: het constructivisme
Tatiana Constandse John Ouderling.
Wandelen op het water Van letterlijk naar post- kritisch geloof.
Inleiding  Veel negatieve publiciteit Hogere werkloosheid Lagere participatie  Helft allochtonen wel succesvol  Waarom lukt het de 1 wel en de andere.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Onderzoeksvaardigheden 3
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktijkervaring en reflectie
Onderzoeksvaardigheden 3
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Opvoedrelaties A Week 4, bijeenkomst 6.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Timemanagement.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Kompas voor het diplomalandschap. Ik vind het belangrijk om te weten wat het verschil is tussen de diploma’s van Wetenschap & Technologie Internationaal.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Project titel Typ hier de titel van uw project Uw naam De naam van uw leraar Uw school.
Theorie.
Social Media & Sport Deel I
Beste Havo 4..
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Professionele ontwikkeling
Hoe toekomst bestendig ben jij
Vandaag Terugblik Fotosynthese
7.4 Kwadratische vergelijkingen Het rechterlid nul maken
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Ontwikkelingspsychologie 1.2
Ethiek in de branche social work
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Communicatie 3e les.
CoE / KennisDC Logistiek
Titel van wetenschappelijk project
Statistiek Normaal Verdeeld
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Veilig Incident Melden (wat roept het op?)
Impact Themadag HO Amersfoort, Bas Beisiegel NA Erasmus+
Je maakt kennis met grote getallen.
Sociale media verslaving?
Optellen, aftrekken en vereenvoudigen
Transcript van de presentatie:

HOORCOLLEGE 5 ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen

VANDAAG 1.Reflecteren op kennis; theorie en praktijkinformatie. Stel jezelf vragen over de informatie: Wat heeft met elkaar te maken? Wat is tegenstrijdig? Hoe komt dat? Wat komt overeen? Waar kan ik wat mee als student? Wat moet ik nog verder uitdiepen?

OEFEN TIPS ▸ Werkvorm analyseren variabelen: ▸ 1. Zet alle variabelen ( factoren van invloed ) op geeltjes. ▸ 2. Zet de geeltjes in een balans rondom je dilemma ▸ Welke zeggen optie één, welke optie twee, en welke zou je in het midden zetten? ▸ 3. Welke geeltjes zijn afhankelijke variabelen en welke onafhankelijk? ▸ 4. Maak van de overgebleven geeltjes een analyse.

Gebruik je overzicht om een beslisschema te maken: