Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur
2.1 Prestatie-indicator E : Adviseert collega’s bij het vormgeven van een goed contact met de ouders/opvoeders op basis van de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/VVE-methode Tijdens vergadering collega’s informeren over ouderbetrokkenheid (notulen vergadering + handtekening praktijkbegeleider) Vragenlijst opstellen voor behoefte van ouders A.d.h.v. vragenlijst voorstel doen om het beleidsplan aan te passen Collega’s feedback geven over hun gesprekstechnieken
2.1 Prestatie-indicator F: Kent de manieren en de noodzaak om de ouders/ opvoeders te betrekken bij de ontwikkeling van hun kind Toets ouderbetrokkenheid Theorie toepassen in de praktijk (reflectieverslag, beoordeling praktijkbegeleider) Tijdens oudergesprekken (overdracht, observatiegesprekken, 1 op 1 gesprek) Ouder-kind ochtenden/middagen organiseren (elke keer andere ontwikkeling)
2.1 Prestatie-indicator G: Analyseert het pedagogisch/didactisch handelen van collega’s en ouders/opvoeders en adviseert hen hierbij vanuit de binnen de organisatie gehanteerde pedagogische visie / VVE methode Ouders voorzien van informatie/artikelen over relevante onderwerpen Presentatie geven aan collega’s over pedagogisch handelen Voorbereidingsformulieren maken voor de activiteiten Feedback geven over het handelen van collega’s