Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorschool voor iedereen
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
Het jonge kind, VVE en doorgaande lijn Waar gaan we heen? OKE wet Beleidsplan VVE “en nu is het OKE” Ombuigingsbesluit peuterspeelzalen Kwaliteitseisen.
1.
In het bestuursakkoord
Door oplossingsgericht begeleiden naar opbrengstgericht werken
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
VAN OPVANG NAAR ONTWIKKELING
Presentatie Bijeenkomst 1
Ouderbetrokkenheid.
PLG Partnerschap school en ouders 1. Onderzoeksvragen 1.Op welke manier kan de samenwerking tussen school en ouders de ontwikkeling van het kind stimuleren?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Studie Loopbaan Coaching
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Deze presentatie is bedoeld om een algemeen beeld geven van het doel, de mogelijkheden en het uiterlijk van het ouderportaal. Voor een compleet beeld is.
PRL les 2.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 3. VORIGE BIJEENKOMST  Werkcollege oriënteren huidige praktijkplek.  Groepsopdracht “labeling”: Per VVE methode de manieren.
Pedagogische theorieën
op verzoek van collega’s en werkveld
Pemprl.
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Starr methode.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA.
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
SMART-leerdoelen. Competentiegebied 1: Ik wil na zes weken de zes VVE methodieken kunnen toepassen bij het opvoeden van jonge kinderen. S: het kennen.
Ouderportaal. Ouderbetrokkenheid – Het ouderportaal als middel en niet als doel.
Combinatiefuncties Doetinchem 15 november INLEIDING Voorstel ronde Waarom een visie ontwikkelen? Hoe het kwartiermakerstraject oppakken? Wat zijn.
Een doorgaande lijn VVE-PO in de praktijk Hoe wordt er vorm gegeven aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs? Door:
Initiatief Ministerie van OC&W Stichting Lezen Sector instituut openbare bibliotheken.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Samen goed voor later! Een democratische oefenplaats, daar horen ook ouders bij; een good practice.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
Informatieavond groep 2/3
Beleid en regelgeving Les 3.
Visieontwikkeling Les
Mijn visie op onderwijs
Ouders en school samen Maart 2016
Voor goed bijzonder onderwijs
Taken en verantwoordelijkheden LOB-Specialist (decaan/LOB-coördinator)
IVV Sint-Vincentius – Gent 11 november 2012
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Startblokken vanaf 0 ! Ontwikkelingsgericht werken
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
En professioneel handelen
Transcript van de presentatie:

Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur

2.1 Prestatie-indicator E : Adviseert collega’s bij het vormgeven van een goed contact met de ouders/opvoeders op basis van de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/VVE-methode Tijdens vergadering collega’s informeren over ouderbetrokkenheid (notulen vergadering + handtekening praktijkbegeleider) Vragenlijst opstellen voor behoefte van ouders A.d.h.v. vragenlijst voorstel doen om het beleidsplan aan te passen Collega’s feedback geven over hun gesprekstechnieken

2.1 Prestatie-indicator F: Kent de manieren en de noodzaak om de ouders/ opvoeders te betrekken bij de ontwikkeling van hun kind Toets ouderbetrokkenheid Theorie toepassen in de praktijk (reflectieverslag, beoordeling praktijkbegeleider) Tijdens oudergesprekken (overdracht, observatiegesprekken, 1 op 1 gesprek) Ouder-kind ochtenden/middagen organiseren (elke keer andere ontwikkeling)

2.1 Prestatie-indicator G: Analyseert het pedagogisch/didactisch handelen van collega’s en ouders/opvoeders en adviseert hen hierbij vanuit de binnen de organisatie gehanteerde pedagogische visie / VVE methode Ouders voorzien van informatie/artikelen over relevante onderwerpen Presentatie geven aan collega’s over pedagogisch handelen Voorbereidingsformulieren maken voor de activiteiten Feedback geven over het handelen van collega’s