Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Advertisements

Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Voor u Door u. Programma • Inleiding • Terugkijken naar 3 december: de aanleiding • Stand van zaken • De resultaten van de enquête • Discussie.
Stichting Dijk van een Kust
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
ACTIVITEITENPLAN EEN TERUGBLIK. Activiteiten De doelstelling van de gemeente Simpelveld is: -> Het aantrekken van meer verblijfstoeristen.
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Nico Mulder, manager consumer marketing
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Citymarketing Hilversum 2006
Kooperaasje Fryslân “ Het sneller verduurzamen van Fryslân door het verbinden van alle duurzaamheidskennis en - initiatieven om zo samen van elkaar.
10 redenen om facebook zakelijk in te zetten Anne Raaymakers.
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Ontwikkelingen Wmo/AWBZ
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI januari 2015Van vandaag naar overmorgen.
Burgerinitiatieven.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
De Wiekelaar als ontmoetingspunt De rol van Kulturhusen en de Wmo.
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
2 juni 2012 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
De Amsterdamse vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep.
WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers. Inhoud 1. Organisatie 2. Evenementen als regiopromotie 3. Hoe kunt u mee doen? 4. Vragen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
1 Landerd 2020 Levendig en natuurlijk ondernemend Voorbereidende raadsvergadering
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Klanttevredenheidsonderzoek
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Welkom Mini-symposium casemanagement dementie
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Programma 13:30 – 14:00 Inloop 14:00 – 14:20 Henk Zandvliet: terugblik 2016 & blik :20 – 15:30 Jochum Veerman: criteria en verdiepingsplan Scenario’s.
HELP! Beren op de omgevingsweg
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Aan de slag met de Omgevingswet
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Samen werken aan leefbaarheid

2017.
Duurzaamheidsplatform Kaag en Braassem
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Pilot online discussieplatform Argu
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Stimuleringsprogramma stedelijke kavelruil
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Discussie over een Lelylijn
Transcript van de presentatie:

Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016

Alvin Sibbald (1971) ‘Import-Fries’ sinds 1995 Tot 2010 dir. marketing & verkoop De Friesland Landelijke marketing- & communicatieprijzen Sinds 2010 zelfstandig marketingadviseur Projectleider Fan Fryslân 2013: Kwartiermaker Friese regiomarketing org Eind 2014: Marketingplan ‘n Gouden Plak Sinds juni 2015: Programma manager

Waarom Heerenveen ‘n Gouden Plak? Samen ervoor zorgen dat de hele regio Heerenveen, nu en in de toekomst, ‘n Gouden Plak is om te wonen, werken, ondernemen en bezoeken Zorgen voor een nóg aantrekkelijker ‘product’ Zorgen voor een nóg betere promotie

Wisselwerking: We hebben elkaar nodig ‘n Gouden ondernemingsklimaat  Betere economie, werkgelegenheid, talent, etc. ‘n Gouden leefklimaat  Hogere bestedingen, geluk, gastvrijheid, etc. ‘n Gouden bezoekklimaat  Meer bezoekers, langer verblijf, hogere bestedingen, etc.

“Citymarketing is geen sprintje maar een marathon” Prof. Dr. Gert-Jan Hospers Bijzonder Hoogleraar City- en Regiomarketing

Wat willen we o.a. bereiken? Ondernemers geven de regio Heerenveen qua ondernemersklimaat in 2018 een hoger cijfer Inwoners geven de regio Heerenveen qua leefklimaat in 2018 een hoger cijfer Bezoekers geven de regio Heerenveen qua bestemming in 2018 een hoger cijfer Hogere bezettingsgraad toeristische sector Toename bestedingen Evenementen trekken meer bezoekers

Wat is de rol van ‘n Gouden Plak? We maken er hier iedere dag - zelf en samen - wel of geen Gouden Plak van ‘n Gouden Plak = regiomarketing ‘n Gouden Plak wil helpen door kansen te bieden Rol varieert van initiatief nemen, verbinden, ondersteunen, kennis en ideeën delen, coördineren tot en met vermarkten Basis = Samenwerken = Elkaar willen helpen!

2015: De basis is verstevigd Versterken band met leden Versterken band tussen leden en gemeente Versterken band met de ‘thuismarkt’ Enthousiasme, aanwezigheid en zichtbaarheid Zowel plannen als concrete activiteiten Social media, website, communicatiemiddelen Organisatie, financiën, bekendheid, draagvlak en samenwerking En alles met beperkte middelen…

Enquête HOV- & KHN-leden (OKH volgt nog) Cijfer Heerenveen: HOV: 6,97 KHN: 7,20 Heerenveen aanbevelen: HOV: 42% waarschijnlijk, 41% neutraal KHN: 30% zeer waarschijnlijk, 30% waarsch.

Enquête HOV- & KHN-leden (OKH volgt nog) Bekendheid ‘n Gouden Plak: HOV: 88% KHN: 100% Bekend met het doel van ‘n Gouden Plak: HOV: 44% H’veen sterker maken, 15% nee KHN: 63% H’veen sterker maken, 25% nee Draagvlak ‘n Gouden Plak na uitleg doel: HOV: 92% KHN: 100%

Plus (2015) Website: bezoekers (+41%), bezoeken (+38%), 24% (-4%) uit Heerenveen Facebook: Sinds juni 693  likes Betrokkenheid HOV, KHN en OKH Eerste contact met OV’s andere dorpen Positieve reacties

2016: Samen Gouden stappen zetten o.a. Regiogids De Friese Wouden Nieuwe website (eind maart) Promovideo gericht op bezoekers Onderzoek onder bezoekers Praktisch boekje voor bezoekers Stimulering doelgroepgerichte arrangementen Bijeenkomst Heerenveen in 2018 Etc.

2016: Onderzoek onder bezoekers

2016: Promovideo gericht op bezoekers

2016: Praktisch boekje voor bezoekers

2016: Doelgroepgerichte arrangementen

2016: Bijeenkomst: Heerenveen in 2018