STAPPENPLAN ABB 1. WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Stappenplan: 1.Kennismaken met cliënt en zijn netwerk 2.Beeldvorming 3.Ondersteuningsbehoefte.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concept, niet verspreiden
Advertisements

Natuurlijk, een netwerkcoach! Mezzo TRAINING VRIJWILLIGER ALS NETWERKCOACH 2010.
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Een beeld zegt meer… Workshop VIDEO-HOMETRAINING STEUNPUNT VHT-VIB
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Introductiebijeenkomst
Theorie hoofdstuk 7 en 8 Anne Steevensz Nathalie van Nispen
Bianca van Kouwen Brian Twint
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Welkom Workshop Arbeidstoeleiding – Hoe pak ik het methodisch aan ?
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Drieslag functioneel rekenen
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Intercultureel vakmanschap
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Interculturele communicatie
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Workshop Netwerken in de wijk Hoe doe je dat?
Introductie workshop 1.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Begeleidingsplannen GGZ
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
School-als-organisatie en schoolcultuur
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Verknopen door verbinden Joris Claes en Itte Van Hecke.
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
plaats datum naam trainer
Legrand Nederland: - onderdeel van Legrand Group - producten en systemen voor elektrotechnische laagspanningsinstallaties en datanetwerken - ca. 150 medewerkers.
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
 Rik van Gerven  Mark Bogers Doelen: Gedragsverandering bewerkstelligen. Uitval voorkomen. Iedere leerling zijn eigen traject bieden. Inzicht.
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
Doel en taak van de hulpverlening
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Vervolg sociaal netwerk methodiek
Praktijkervaring en reflectie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
Wat is inclusief speelpleinwerk? Een toegankelijk speelplein stap voor stap Wat kan VDS voor je doen? Vlaamse Dienst Speelpleinwerk Spelen met kinderen.
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Productenboek 1.Verduidelijking van de producten 2.Bijvangst 3.Innovatie (buiten onze opdracht)
Natuurlijk, een netwerkcoach! Hanny van der Meer & Francien Bekius Steunpunt Mantelzorg Dokkumer-Wâlden.
Informatie over buurtbemiddeling en psychisch kwetsbare mensen BB-JdK 2015.
Voor Arbeid en Kansen VAK voor bijzondere doelgroepen
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Derde training Verloop traject Systematisch werken
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
P6-methode Projectaanpak in zes stappen Stappenplan
ZGK les 3 zorg en begeleidings behoeften
Het loopt niet zoals we verwachten
1. Uitgangspunten van de behandeling
Werkconferentie Ingrado 19 april 2018
BOM-model PV 25/03/2014.
Begeleiden Les 7.
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
MTO met TOM – Trots Op Mijn Werk.
Workshop Hoe zit het eigenlijk met de privacy?
Jij als Werkplekbegeleider!
Workshop weerbaarheid 12 april 2018
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Transcript van de presentatie:

STAPPENPLAN ABB 1

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Stappenplan: 1.Kennismaken met cliënt en zijn netwerk 2.Beeldvorming 3.Ondersteuningsbehoefte 4.Kijken naar jezelf en elkaar 5.Een vertrouwensrelatie opbouwen 6.Structuur aanbrengen 7.Doelen stellen 8.Evalueren en bijstellen 2

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 1: Kennismaking met de cliënt en zijn netwerk: Verwachtingen. 3

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 2: Beeldvorming: -Wat weten we? -Regenton 4

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 3: Ondersteuningsbehoefte (vertaling beeldvorming): -Afstand/nabijheid? -Ontwikkeling? -Communicatie? -Eisen in vaardigheden? -Verwachtingen in contact? -Structuur? -Invloed systemen? -Houding begeleider? 5

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 4: Kijken naar jezelf en elkaar 6

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 5: Vertrouwensrelatie: -Relationele vaardigheden? -Gehechtheidservaringen? 7

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 6: Structuur aanbrengen: -Omgeving -Dagstructuur -In begeleiding 8

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 7: Doelen stellen 9

WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Individueel stappenplan Stap 8: Evalueren en bijstellen 10