‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Feedback – Hoe kan het beter?
Veilig internet Mediawijsheid
Hoera, een oudergesprek!
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Lesgeven en begeleiden
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Ouderbetrokkenheid.
Portfolio Presentatie
Getallenlijnen voor instructies bij de kleuters.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Opvoeding en pedagogiek
PRL les 2.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Gespreksvaardigheden Gelukkig nieuwjaar!!!. urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y
Pedagogische theorieën
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Kijken naar Kinderen Week 4
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Pemprl.
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Onderzoeksvaardigheden 3
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
gespreksvaardigheden
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Wjk.
Kijken naar Kinderen Week 4
Competentie gebieden Kerntaak 1.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Opdrachten en eindopdracht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
10 november 2015 Marianne Rongen Waar je het leven leert inspiratielied Mathilde Santing.
leren opvoeden spelen vieren……… de school maken!
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
Observeren Les 3.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Eindpresentatie module 5
Kwaliteitszorg
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Observeren rapporteren
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Mijn visie op onderwijs
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty

PRESTATIE INDICATOREN: Punt E: Adviseert collega’s bij het vormgeven van een goed contact met de ouders/opvoeders op basis van de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/vve methode. Bewijsstukken: Observatieformulier Observeren van collega’s, geven van feedback over haar/zijn presentatie richting ouders bij haal en brengmoment. Kijken of zij deze feedback heeft toegepast en of haar presentatie nu wat opener richting ouders is. Verbeterrapport/adviesrapport Beleidsplan over ouderbetrokkenheid lezen, met collega’s in gesprek gaan over de gang van zaken. Analyseren goede punten en verbeterpunten. Filmopname oudergesprek (VIB) Aan de hand van een filmopname geef je collega’s feedback en advies over de verbeterpunten in het contact met de ouders/opvoeders.

PRESTATIE INDICATOREN: Punt F: Kent de manieren en de noodzaak om de ouders/opvoeders te betrekken bij de ontwikkeling van hun kind. Bewijsstukken: Observatie Aan de hand van een observatie kan je tips voor ouders opstellen zodat de omgang met hun kind flexibeler verloopt. Verslag van het gesprek met de ouders (bij de breng/haalmomenten) Demonstratie, knutselwerkjes, een logboek/dagboek, foto’s en filmpjes. Samenvatting van de theorie/TOETS Zoek betrouwbare theorie in de boeken en op het internet. Maak een samenvatting waarin je laat zien dat je kennis beheerst.

PRESTATIE INDICATOREN: Punt G: Analyseert het pedagogisch/didactisch handelen van collega’s en ouders/opvoeders en adviseert hen hierbij vanuit de binnen de organisatie gehanteerde pedagogische visie/vve methode. Bewijsstukken: Filmopname en verslag Film je collega in een bepaalde situatie zoals een activiteit, bekijk dit terug met haar, analyseer dit en geef feedback. Observatieverslag Observeer/analyseer de ouders tijdens de breng/haalmomenten. En geef hier waar nodig feedback op. Theorie over pedagogisch handelen Zoek betrouwbare theorie op en maak hier een samenvatting van.

SLOT: Hier hebben we nog een filmpje voor Pascal!

Pluk de dag en blijf positief, ook al mislukken al je bewijsstukken!!!