De kracht van erfgoed in het onderwijs Tineke de Danschutter Consulent Erfgoed en Publiek
Inhoudelijke kracht/ professioneel product Inhoudelijke kracht/ overdracht van het product
School: methode en docent Instelling: beschikken we hierover?
Vrijwilligers zijn fantastisch en onmisbaar Maar……..
Waarom geen professional opleiden Instapvoorwaarden: een onderwijsbevoegdheid en liefde voor erfgoed
Onderdelen cursus Het veld/theorie Wat is cultureel erfgoed Monumenten; archieven; archeologie; streektaal; musea plus vertaling naar het primair onderwijs De Groninger canon Werken in het veld/opdrachten Praktijkbezoeken en afsluitende opdracht Hoe verwerf ik opdrachten Het ZZP-schap
resultaten Twee groepen opgeleid Zestien actieve meesters en juffen Button ook voor schriftelijke communicatie
Inzet juffen en meesters Uitvoering Zestien juffen en meesters Een en twintig scholen Acht instellingen Daarnaast ontwikkelen ze nog 25 maal een product 2015 en verder Uitvoering 35 juffen en meesters 23 instellingen 50 scholen Ontwikkeling? Afhankelijk van nieuwe subsidieregelingen na 2016
Belangstelling voor de inhoud van de cursus?