oic no go casus watch?v=vVuGEUuCP5k
situatie beschrijving Beschreven is: - De context van de groep/ klas. - De gedragingen van het kind - De gedragingen van de opvoeder (ouders of collega) - De eindsituatie die is ontstaan en die aanleiding is van het gesprek - De situatie zoals deze gewenst is.
Visie op de casus Je interpreteert wat er is gebeurd en wat mogelijke oorzaken zijn op basis van culturele opvattingen ten aanzien van opvoeding en gedrag. Je verwijst APA naar de tekstbronnen van de verplichte literatuurlijst.
Gewenste uitkomst Je beschrijft het gewenst gedrag aan de hand van de doelstellingen VVE./doelstellingen ouders
Belangentegenstelling De belangen/de visie/de opvatting van de instelling en die van de opvoeder zijn concreet verwoord. In de belangentegenstelling geef je aan welke rol ‘cultuur’ en ‘opvatting’ hebben.
Rolinstructie De rolinstructie geeft voldoende informatie voor de speler om de rol te kunnen invullen. De rolbeschrijving is bij voorkeur 1 A4, maar zeker niet langer dan 2 A4. 8 punten bij de rolinstructie
8 punten 1. Beschrijving van karakter of type. 2. Context van instelling of gezin. 3. -Persoonlijke visie van de opvoeder op het opvoeden van het (jonge) kind. 4. Persoonlijke betrokkenheid bij de ontstane situatie die aanleiding is voor het gesprek. 5. -Communicatiestijl. 6. Stijl van non verbale communicatie. 7. -Gewenste oplossing vanuit het perspectief van de rol (opvoeder/instelling) 8. - Gewenste oplossing vanuit het kind.
1. Waar hebben we mee te maken, zowel je cliënt als jezelf 2. samenstelling gezin, pedagogische visie instelling 3. Visie cliënt 4. waarom wil je deze casus behandelen 5. wat voor communicatiestijl is er gewenst en waarom? 6. waar moet je rekening mee houden non verbaal, zowel wat jezelf betreft als je cliënt. 7. Welke oplossing is gewenst vanuit je rol als pm- er/organisatie 8. Wat is het beste voor het kind?