Oic no go casus https://www.youtube.com/ watch?v=vVuGEUuCP5k.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Workshop: Als je op of uit valt of juist niet…. Wat komt aan de orde: 1.De realiteit van de GHS 2.Aanstaande ontwikkelingen 3.Vragen en/of opmerkingen.
Welkom bij Leefstijl.
Nederlands Curriculum ? Samen bouwen aan een Nederlands curriculum voor de kinderopvang (okt 2005)
Hoera, een oudergesprek!
Lotgenotencontact.
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Ouders Present!  Kinderen die spijbelen geraken gemakkelijker in de grote of kleine criminaliteit  Om ouders meer grip te geven op spijbelsituatie van.
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Logical Framework Approach
Handelingsgericht werken in het ZBO Workshop VIA Amsterdam.
Samen met ouders aan het werk!
Johari venster & feedback
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
Utrecht University Samenwerking tussen school en ouders met een migratie achtergrond: ‘Partnerschap in de maak’’ Platform Allochtone Ouders 6 juni 2009.
Autismespectrumstoornissen
Opdracht 6 Procesmodel Domeinmodel Regels.
Casus, gebaseerd op een reële situatie in 2012; Jongen, 4 jaar, zevende residentiële verblijf.
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Portfolio.
Maartje Wijnekus Marianne Pluymakers
Gezin in beweging De impact van een ziek kind op het hele gezin
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Rook- en alcoholspecifieke opvoeding
Gesloten residentiële jeugdzorg als veilige haven
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Interculturele communicatie
Workshop “Beoordelen”
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
De wens om ouder te zijn en het belang van kinderen Altrecht Preventie Jeugd Altrecht SPB Utrecht Altrecht Kind Jeugd en gezin.
Analyse maatschappelijk vraagstuk
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
communicatiestijlen & denkpatronen
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Pedagogische theorieën
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
Oic.
Oic week 3. huiswerk verleden keer 1)Bekijk de documentaire ‘de kleine is alle voor mij’ 015/KN_
gespreksvaardigheden
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Kind en omgeving Het individu in de context
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Eldering hfdst. 3.3 Het cultureel ecologisch raamwerk
Zorg voor de jeugd Marjolein Berger Hoogleraar Huisartsgeneeskunde Universitair medisch Centrum Groningen.
Marieke Guelen Kim Strik 24 november 2008 Logopedische Dienst Maas & Waal.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Vroegtijdige zorgplanning in de thuissituatie Yolanda Hustings Kim Haesen.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Interculturele klassen, ouders en buurten
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Onderzoek ‘peuterwerk in achterstandswijken’
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Transcript van de presentatie:

oic no go casus watch?v=vVuGEUuCP5k

situatie beschrijving  Beschreven is:  - De context van de groep/ klas.  - De gedragingen van het kind  - De gedragingen van de opvoeder (ouders of collega)  - De eindsituatie die is ontstaan en die aanleiding is van het gesprek  - De situatie zoals deze gewenst is.

Visie op de casus  Je interpreteert wat er is gebeurd en wat mogelijke oorzaken zijn op basis van culturele opvattingen ten aanzien van opvoeding en gedrag.   Je verwijst APA naar de tekstbronnen van de verplichte literatuurlijst.

Gewenste uitkomst  Je beschrijft het gewenst gedrag aan de hand van de doelstellingen VVE./doelstellingen ouders

Belangentegenstelling  De belangen/de visie/de opvatting van de instelling en die van de opvoeder zijn concreet verwoord.   In de belangentegenstelling geef je aan welke rol ‘cultuur’ en ‘opvatting’ hebben.

Rolinstructie  De rolinstructie geeft voldoende informatie voor de speler om de rol te kunnen invullen. De rolbeschrijving is bij voorkeur 1 A4, maar zeker niet langer dan 2 A4.  8 punten bij de rolinstructie

8 punten 1. Beschrijving van karakter of type. 2. Context van instelling of gezin. 3. -Persoonlijke visie van de opvoeder op het opvoeden van het (jonge) kind. 4. Persoonlijke betrokkenheid bij de ontstane situatie die aanleiding is voor het gesprek. 5. -Communicatiestijl. 6. Stijl van non verbale communicatie. 7. -Gewenste oplossing vanuit het perspectief van de rol (opvoeder/instelling) 8. - Gewenste oplossing vanuit het kind.

1. Waar hebben we mee te maken, zowel je cliënt als jezelf 2. samenstelling gezin, pedagogische visie instelling 3. Visie cliënt 4. waarom wil je deze casus behandelen 5. wat voor communicatiestijl is er gewenst en waarom? 6. waar moet je rekening mee houden non verbaal, zowel wat jezelf betreft als je cliënt. 7. Welke oplossing is gewenst vanuit je rol als pm- er/organisatie 8. Wat is het beste voor het kind?