Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beleidsplan sc Victoria ’04
Advertisements

Reactie op tienpuntenplan CDA. Waardering voor het plan  Komt vanuit het seniorenplatform van het CDA, senioren zijn serieus genomen  Thema’s sluiten.
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Ondernemen in de praktijk
De ontwikkeling van de 7 competenties
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Moeders Informeren Moeders
Regiopartnerschappen Schoolbesturen internationaliseren in samenwerking met scholen en andere organisaties in de omgeving Judith Dayus-Brouwer.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
‘WERKEN MET EEN ONTWIKKELINGS PERSPECTIEF’
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Bunnik Beleid en Advies. Niet tellen maar wegen Over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector.
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
ICT in een dynamische context
Begeleidingsplannen GGZ
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Samen werken aan een gezonde regio!
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Workshop ‘visieversneller’
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Eén uur maakt een verschil Algemene doelstellingen  Integratie in de samenleving bevorderen;  Gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen vergroten;
Filmpje HvU.
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Solliciteren: wat wil ik?
Mensen die een hoge leeftijd bereiken, zitten veelal thuis. Veel ouderen verliezen zo gaandeweg het contact met anderen, met de maatschappij, met het leven.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Welkom Dinsdag 2 april uur Andere schooltijden.
Autisme in het Voortgezet Onderwijs Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
ICC Module Erfgoededucatie Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
De Amsterdamse vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Decentralisaties Werk, Wmo en Jeugd - Gevolgen situatie in Den Haag - Beleidskader Sociale Agenda ABR.
Welkom en korte introductie aanwezigen
Erfgoedcentrum DiEP
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Doelen behalen met activiteiten
Doelen behalen met activiteiten
Fossielen onderzoeken voor de bovenbouw
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Visie ontwikkeling 10 mei 2017.
Visie mediawijsheid KB
BOM-model PV 25/03/2014.
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Transcript van de presentatie:

welkom In het nationaal gevangenismuseum

op eigen kracht

op eigen kracht: wat doe je, voor wie en hoe

korte schets

Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen

korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum

korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > bezoekers per jaar

korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > bezoekers per jaar Jaarlijks ca leerlingen uit PO

korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > bezoekers per jaar Jaarlijks ca leerlingen uit PO Medewerkers: 23 fte, waarvan 2,3 fte museaal inhoudelijk

korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > bezoekers per jaar Jaarlijks ca leerlingen uit PO Medewerkers: 23 fte, waarvan 2,3 fte museaal inhoudelijk Ca 125 vrijwilligers

wat doe je, voor wie en hoe

Vanuit:  De instelling  De doelgroep wat doe je, voor wie en hoe

de eigen kracht vanuit de instelling inzetten

de eigen kracht vanuit de instelling

de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie

de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving

de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen

de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht

de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht Beschikbaar budget

de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht Beschikbaar budget Aantallen

De museale visie en missie vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

De museale visie en missie de toetssteen voor al je museale activiteiten vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

De museale visie en missie Het Gevangenismuseum vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden.  Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden.  Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief.  Doel: overtuigingen ter discussie stellen en nuanceren, vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden.  Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief.  Doel: overtuigingen ter discussie stellen en nuanceren, en daarmee een bijdrage leveren aan de tolerantie in de samenleving. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Gebouw en omgeving –Zijn er beperkingen qua ontvangstmogelijkh eden of bereikbaarheid? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Gebouw en omgeving –Zijn er beperkingen qua ontvangstmogelijkh eden of bereikbaarheid?  Is gebouw en omgeving te gebruiken in je verhaal? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen _

Gebouw en omgeving + vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

+ Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Collectie en de verhalen Zijn het Unieke stukken die verwondering opwekken? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Collectie en de verhalen Zijn het Unieke stukken die verwondering opwekken? Of Alledaagse voorwerpen die in de context van het verhaal interessant zijn? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbare menskracht vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? Hoeveel begeleiders? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? Hoeveel begeleiders? Professionele museumdocenten of vrijwilligers? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbare menskracht vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbaar budget vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Beschikbaar budget Keuzes maken

vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Beschikbaar budget Keuzes maken Inzet vrijwilligers

Beschikbaar budget Keuzes maken Inzet vrijwilligers Incidentele subsidies vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Aantallen

vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks?

vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks? Eisen (door een subsidiegever)?

Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks? Eisen (door een subsidiegever)? Beperkende factoren? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

Aantallen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

de eigen kracht vanuit de doelgroep inzetten

de eigen kracht vanuit de doelgroep:

de eigen kracht vanuit de doelgroep: Bepaal je doelgroep

de eigen kracht vanuit de doelgroep: Bepaal je doelgroep Werk vraaggericht

vanuit de doelgroep: de eigen kracht Bepaal je doelgroep Werk vraaggericht In samenwerkingsverband

Bepaal je doelgroep vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven?

vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven? Basisschoolbreed aanbod of focus op één groep of bouw?

Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven? Basisschoolbreed aanbod of focus op één groep of bouw? Op welke leeftijd sluit het thema het beste aan? vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

Werk vraaggericht vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte

vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte Ontwikkel lesprogramma’s en - materiaal samen met het onderwijs

Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte Ontwikkel lesprogramma’s en - materiaal samen met het onderwijs Test, evalueer en stel bij vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

In samenwerkingsverband Samen sta je sterker, kun je beter op vragen inspelen, heb je een groter bereik, creëer je meer samenhang. vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

Samenvattend:

Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;

Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;

Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;

Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;

Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;  Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet;

Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;  Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet;  Naar samenwerkingsprojecten met focus op onze doelgroep;

Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;  Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet;  Naar samenwerkingsprojecten met focus op onze doelgroep; Werken we nu vanuit onze eigen kracht.

Dank voor jullie aandacht