Kigo 2010-2011 VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo 2010-2011 VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio KIGO project Natuurpark Groote Beerze.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Advertisements

Het LWOO op de HJZ Doelstelling Inrichting onderwijs
Samenwerken met OPK Hubert Krekels. Vraagsturing ideaal • GKC programma • Formuleert doelstelling kennisontsluiting /circulatie • Vertaling naar praktische.
Hub van Doornecollege Deurne Kerngroep Economie & Groen
Titel presentatie. Voortgang S-factor op 19 jan ‘10 “De succesvolle leerloopbaan in Zorg en Welzijn” •Doelen: “Rome” •Waar staan we? •Voor gaan we naartoe?
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Bedrijven Doen Bedrijven doen is een samenwerkingsverband tussen 10 bedrijven uit Haarlem en Omstreken Door het.
Wat moet de internetgeneratie met een schoolboek? Geeske Steeneken “ Vanuit de school de wijk in”
Vakwedstrijden en onderwijs VECON Businessschool.
Tussenrapportage KleurRijk Almelo Februari Hoofddoelen 1.Gedeelde visie op integratie 2.Netwerkvorming 3.Wetenschappelijke onderbouwing 4.Kennisoverdracht.
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
LPM bijeenkomst 10 november 2005 Welkom. LPM bijeenkomst 10 november 2005 Landelijk Platform Mechatronica 2005 Structuur 2005/2007 Peter van Ierland.
Hands On: leren binnen handbereik
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
“Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres “Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres.
Van Kroon naar ViP.
NME: kiezen, leren, meedoen
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Waar staan we nu?.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Landbouwbreed Floracollege.
Efficiënt organiseren van competentiegericht beoordelen Workshop 4 Het Groene Leertraject Karin Elferink
Welkom bij 30 oktober 2008.
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
Speciale maatwerkvoorzieningen voor risicogroepen Pilot Speciale maatwerkvoorzieningen voor risicogroepen Convenant voortijdige schooluitval
Ervaringen Implementatie in Nederland
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Stimuleringskader Groen-Blauwe diensten Stika Kempenland 16 April 2014
Project Quickscan gezondheidsvaardighede n in het MCL Eindejaarsbijeenkomst Alliantie Gezondheidsvaardigheden 19 december 2013.
Competentiegericht leren vmbo
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Landbouw breed (Groen) MIP Project MIP Sector Groen
Pilot leerwinst en toegevoegde waarde in het voortgezet onderwijs
De kubus van CSPE succesfactoren!
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
een nieuwe LEADER periode
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Dag van de Franse taal 12 november 2015 Maaike Koffeman en Yvonne Schoolmeesters Ronde Tafel Frans.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit HumanismeIslamChristendom Keuzemodules: Bijbel Geschiedenis van het christendom - Wereldreligies.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Workshop sluitende aanpak rondom kwetsbare jongeren (VO en MBO) Liesbeth van der Lee RMC coördinator Jasmijn Plug Projectmanager ROC.
KENNISMAKINGSAVOND REYNAERTCOLLEGE 3 VMBO BK 5 OKTOBER 2015.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Startnotitie dagactiviteiten 1.Huidige situatie 2.Stip op de horizon 3.Focus bestuurlijke aanbesteding 4.Financiële doelstellingen.
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant regionale informatiebijeenkomsten 22 juni 2016: Noordkade Veghel 29 juni 2016: Podium.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Wat moet (school)? Keuze maken voor aanbod van profielen
Wegen van waarden en randvoorwaarden
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Ze durven de taal die ik geef niet meer te gebruiken
Naar een lokale strategie voor de energietransitie
Innovatief Basisonderwijs
Problemen of kansen ? Verstedelijkingsdruk wonen / werken recreatie
Oranje Nassau College Zoetermeer
Plaats, datum bijeenkomst
De toekomst van de maatschappelijke stage
een vertrouwd gezicht binnen het vo én mbo!
Natuur & Zorg.
Procesevaluatie zomerscholen 2015
Transcript van de presentatie:

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio KIGO project Natuurpark Groote Beerze door Heleen Koggel-Lokin PIUS X_COLLEGE TUINSTRAAT GK BLADEL

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio KIGO project Natuurpark Groote Beerze

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo project Natuurpark Groote Beerze Zoeken naar authentiek onderwijs. Zoeken naar authentiek onderwijs.

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo project Natuurpark Groote Beerze Dicht bij school, in onze eigen omgeving. Dicht bij school, in onze eigen omgeving.

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo project Natuurpark Groote Beerze Contacten met Brabants Landschap en Waterschap de Dommel. Contacten met Brabants Landschap en Waterschap de Dommel. Het idee voor samenwerking werd geboren….. Het idee voor samenwerking werd geboren…..

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo project Natuurpark Groote Beerze Subsidiemogelijkheid via VBG Subsidiemogelijkheid via VBG Project ‘VBG-scholen buitengewoon in wijk en regio’ Project ‘VBG-scholen buitengewoon in wijk en regio’ Samenwerking VMBO Groen met een vragende partij in de wijk en/of regio rondom de school staat centraal. Samenwerking VMBO Groen met een vragende partij in de wijk en/of regio rondom de school staat centraal.

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo project Natuurpark Groote Beerze Mogelijkheid tot deelnemen Kigo project onderzoeken: - overleg met vakgroep, teamleider en directie Mogelijkheid tot deelnemen Kigo project onderzoeken: - overleg met vakgroep, teamleider en directie - overleg met BBL en Waterschap

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo project Natuurpark Groote Beerze Projectvoorstel schrijven Projectvoorstel schrijven Projectvoorstel in format gieten: Projectvoorstel in format gieten: - Aanleiding en motivatie - Doelstellingen en aard van het project - Beoogde resultaten - Beschrijving activiteiten - Begroting en liquiditeitsplan

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Aanleiding, motivatie en doelstelling: Duurzaam onderhoud en beheer i.s.m en volgens inzichten van BBL en Waterschap; Duurzaam onderhoud en beheer i.s.m en volgens inzichten van BBL en Waterschap; Pius X-college VMBO groen dienstverlenend en ondersteunend; Pius X-college VMBO groen dienstverlenend en ondersteunend; Maatschappelijk draagvlak vergroten. Maatschappelijk draagvlak vergroten.

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Resultaten: Kennisdeling – samenwerking met deelnemende partijen Kennisdeling – samenwerking met deelnemende partijen Leren in betekenisvolle en authentieke situatie (CGO) Leren in betekenisvolle en authentieke situatie (CGO) Leerlingen krijgen beeld van plaatselijke ruimtelijke ordening, ecosystemen, landschap en cultuurhistorie; Leerlingen krijgen beeld van plaatselijke ruimtelijke ordening, ecosystemen, landschap en cultuurhistorie; Leerling-activiteiten hebben een positief zichtbaar effect; Leerling-activiteiten hebben een positief zichtbaar effect;

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Het Pius X-college afd. VMBO groen is zichtbaar binnen het Natuurpark Groote Beerze; Het Pius X-college afd. VMBO groen is zichtbaar binnen het Natuurpark Groote Beerze;

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo project Natuurpark Groote Beerze Leerlingen ontmoeten tijdens de beheer- en onderhoudswerkzaamheden gebruikers/ recreanten van het Natuurpark Groote Beerze, leggen wederzijds contacten en ontvangen veel positieve reacties; Leerlingen ontmoeten tijdens de beheer- en onderhoudswerkzaamheden gebruikers/ recreanten van het Natuurpark Groote Beerze, leggen wederzijds contacten en ontvangen veel positieve reacties;

Rasters repareren; uitleg en ……

Rasters repareren; uitleg en …… doen!

Contacten met gebruikers / recreanten…… Positieve reacties…

Leerlingen worden bewust van natuur- en milieukwesties….

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Planning en voortgang febr-sept 2011: De deelnemende partijen gaan door op ingeslagen weg; De deelnemende partijen gaan door op ingeslagen weg; Enthousiasme is bij de deelnemende partijen gewaarborgd; Enthousiasme is bij de deelnemende partijen gewaarborgd; Afspraken mbt kennisdeling tussen deelnemende partijjen liggen vast; Afspraken mbt kennisdeling tussen deelnemende partijjen liggen vast; De door leerlingen verworven kennis en vaardigheden zijn te plaatsen binnen het competentiegericht onderwijs en worden als zodanig ook gereflecteerd en beoordeeld. De door leerlingen verworven kennis en vaardigheden zijn te plaatsen binnen het competentiegericht onderwijs en worden als zodanig ook gereflecteerd en beoordeeld.

kennisdeling tussen deelnemende partijjen

Tussenrapportage Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Bijkomende werkzaamheden: Implementatie in PTA d.m.v. opdrachten, toetsen; Implementatie in PTA d.m.v. opdrachten, toetsen; Overleg deelnemende partijen; Overleg deelnemende partijen; Kennisdeling; excursies, gastlessen organiseren; Kennisdeling; excursies, gastlessen organiseren; Bijhouden uren; Bijhouden uren; Overleg vakgroep, team; Overleg vakgroep, team; Tussenrapportage – verslaglegging; Tussenrapportage – verslaglegging; Communicatie binnen/buiten de schoolorganisatie, PR Communicatie binnen/buiten de schoolorganisatie, PR Waarborg voor de toekomst. Waarborg voor de toekomst.

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio PR op site PIUS X-college;

Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio