Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Opvoeden in de puberteit
Mr. Anton Ekker zomerborrel AdLantic 5 juni 2012.
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
Arnold Lobbrecht Lenvis in het kort Arnold Lobbrecht
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Gemiste kansen Culturele diversiteit en de jeugdzorg
Ontmoeting tussen internaten en verwijzers op 16 november 2010.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Cultuurparticipatie bij jongeren
Human Dynamics.
MARKETING-COMMUNICATIE
JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.
Het parelspel fu rni ture jeroen j van beele 19 maart 2004.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Communicatie Silke en Mireille.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Eddy Eyckmans – Group Health & Safety Manager Borealis
Gemeenschappelijke werkgroep 13 december Agenda Verdere bespreking discussiedocument “rollen in de markt” -> presentatie Eandis - Infrax –De rol.
Dossier Empowerment.
Online marketing Expert (in een week)
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
© snvl.be 2014 Korte onderwerpen - adres versus Account.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Training voorbeeld voor
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
CBS als kennispartner Digitale dagen Welkom bij de laatste digitale dag 2.
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
Groepsdynamica.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
K INDEREN, JONGEREN EN SOCIALE MEDIA : OVER RISICO ’ S, REGELGEVING EN EMPOWERMENT Jolien Derluyn 1 BA SW B.
Cyberpesten Anke De Groote 1 BaSWb. Definitie pesten antisociaal, agressief gedrag herhaaldelijk langdurig negatieve handelingen materiële, fysieke of.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Veiligheid of privacy Door: Pieter van Empel & Bayron van den Boomen.
Hét communicatiemiddel van de 21 e eeuw. Wat is facebook? Communicatiemiddel  info delen Foto’s delen Video’s delen Mogelijkheid tot chatten Eigen profiel.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Les Pointeurs en facebook
Internetmarketing en oefentoets
EnergieID Inzicht in je verbruik (energie, water en/of transport)
DMK – lesweek 10: Privacy.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Mensen met verstandelijke beperkingen in de samenleving
E-learning E-health & Domotica
Politieke socialisatie Politieke institutie Sociale institutie
Introductie computerveiligheid
Privacybescherming als ontwerp- en inkoopprincipe
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Rapport evaluatie proactieve flux V.T.
Rapport evaluatie proactieve flux V.T.
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Facebook

Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar Delen met vrienden of wereld

Facebook Waarom persoonlijke gegevens? Nood om gezien te worden Creëren van een identiteit Reclame persoonlijker verspreiden Gebruikers kunnen: Vrienden vinden Eventueel relaties uitbouwen

Reclame Waarom? Site is gratis Inkomsten uit advertenties Adverteerders hebben sociale netwerksites nodig Veel data Gehaald uit: Profielen Acties van gebruikers Relaties tussen gebruikers Applicaties

Gepersonaliseerde reclame Gegevens van bezoekers Toevoegen aan de boodschap Reactie website Individuele persoon Besluit: info verzamelen over gebruikers

Brand engagement Processen Aspect van persoonlijke interesse Fysieke kenmerken van het productSituationeel aspect

Facebook Platvorm van applicaties Informatie over Facebookgebruikers Gebruikersprofielen Gedragingen van de leden De gedeelde info goedkeuren

Privacy Regulation Theorie Definitie “Het is een dynamisch en alomtegenwoordig proces van verandering en optimalisatie, waarbij men de grenzen naar zijn persoonsgegevens in een bepaalde situatie openzet of afsluit.”

Isolation and crowding Isolation Laag niveau van interactiviteit Crowding Hoog niveau gevoel van aanval op privacy

Bezorgdheid Controle uit handen Rapper gegevens uitwisselen met privébedrijven

Bibliografie Van den Broeck, E. ( ). Een studie bij jongeren naar gepersonaliseerde reclame op sociale netwerksites [masterproef]. Universiteit Antwerpen, Communicatiewetenschappen- strategische communicatie.