KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Advertisements

Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Verlengde Instructie Groepen 3.
Pass’t Montessorionderwijs ?
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Informatieavond Groep 1/2 D.
Studie Loopbaan Coaching
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
PRL les 2.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
op verzoek van collega’s en werkveld
Kijken naar Kinderen Week 4
Pemprl.
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Competentiegebied 1.1: ontwikkeling van het kind stimuleren
Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Wjk.
Kijken naar Kinderen Week 4
Competentie gebieden Kerntaak 1.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
Kijken naar Kinderen Week 5
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
Agnes Braam & Frank van der Vooren
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.
‘Samen goed voor later’ en pedagogische meting bij KION.
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
Richtlijnen en principes Over diagnostiek en behandeling van gedragsproblemen bij mensen met een verstandelijke beperking 29 maart 2011 Barbara Pot, orthopedagoge/gz-psychologe.
Sterk VMBO deze school past bij mij! Informatie over onderwijs en ondersteuning op de VMBO- scholen van Sterk VO.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Leerplangericht aan de slag met het pedagogisch raamwerk van Kind en Gezin Januari 2016 Gent – Hasselt.
Hoe pedagogisch handelen?
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
Van documenteren naar afstemmen en terug…
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Observeren en rapporteren
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Transcript van de presentatie:

KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi

KERNTAAK 1.1: G Signaleert een opvallende/afwijkende ontwikkeling van kinderen, analyseert dit aan de hand van pedagogische theorieën/VVE methodieken en biedt passende ondersteuning, sturing en activiteiten aan volgens de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/ VVE-methode.

BEWIJZEN 1: Observatielijst volgens de VVE methode/algemene observatie methode. 2: Handelingsplan maken en uitvoeren. 3: Feedbackformulier laten invullen door je begeleider. 4: Bespreekbaar maken en hier een verslag van maken + handtekening.

KERNTAAK 1.1: H Stelt een groepsplan op t.b.v. collega’s, daarbij rekening houdend met de (pedagogische) behoeften van de individuele kinderen in de groep volgens de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/VVE- methode.

BEWIJZEN 1: Observeer de gehele groep & het individuele kind-> wat kan er verbeterd worden? (foto’s) 2: bespreek je bevindingen met je collega’s in de vorm van een vergadering. 3: Verzamel conclusies en feedback. 4: Maak een groepsplan. 5: Maak een eindconclusie.

KERNTAAK 2.1: A Betrekt de ouders/opvoeders bij de ontwikkeling van hun kind.

BEWIJZEN 1: Het aan het einde van de dag bespreek je met de ouders hoe de dag was verlopen m.b.t. het kind. Maak een verslag in de vorm van STARRT. 2: Je voert een oudergesprek over opvallend gedrag van het kind. 3: Je betrekt de ouder met een activiteit. Denk hierbij aan een knutselactiviteit (foto bewijsmateriaal). 4: Stimuleren van de ontwikkeling van het kind bespreekbaar maken. Geef boekjes en opdrachten mee die thuis uitgevoerd kunnen worden.