Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

ICT op school.
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Een echte vriend is iemand die vooruit stapt wanneer de rest
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
foto's door Casper görannsson
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Indien je vóór mij zou sterven,
PowerPoint.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Hoe ik paddenstoel word
Deltion College Engels A1 Spreken/ [Edu/001] thema: My name is…
Interpreteren van data
Leer de toetsen van een keyboard!
Dr. Albertus Risaeusschool
Eindexamen Nederlands klas 4 KB & 4 BB
Lied: één en één is twee Tekst en muziek: Lee Ann Vermeulen en Christian Grotenberg Uitgebracht op: Kinderen voor kinderen 28 Uitgevoerd door: Kinderen.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Een onverwacht feest Les 2
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Tutorial: met kleuren werken
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Ik doe mijn presentatie over…
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #1 ZWAMBIE ZWAMBIE ZWAMBIO!
Onze doelen en visie in beeld
Verstoppertje spelen in het bos
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Woordjes leren.
Plastic.
Trillingen Klik op de pijltjes van je toetsenbord om naar de volgende of vorige dia te gaan. Hallo allemaal, we gaan het hebben over: dubbelklik.
Powerpoint presentatie.
Spreekbeurt in groep 4.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
Grammatica zinsdelen H1 t/m H6
Charpentier ( ) Te Deum Geleid luisteren © Pieter Seuren.
Singer-Songwriter Zingen en spelen tegelijk Tekst Melodie Akkoorden Transponeren Stijl en tempo Tekst langer maken Vorm.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 4.
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Ouderbijeenkomst.
© UNIEK IN DE KLAS.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Thema 4: Zo bereik je meer
Een instructie schrijven
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Jij bent niet anders maar bijzonder!
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)

1. Shake Song 2016 Hallo beste scholen van Houten, daar zijn we weer!!!!!!!! Dit jaar gaan we weer shaken. Niet op zelfgemaakt shakers zoals afgelopen 2 jaar, maar op schud-eitjes die wij bij jullie op school hebben langsgebracht. We dagen jullie dit jaar uit de tekst van het liedje én de ritmische shakerpatronen nóg véél beter te oefenen. De moeilijke rap van vorig jaar is eruit. Op de dag dat de stoere workshopleiders van Fort van de Verbeelding bij jullie op school komen, worden er muzikale patronen aan de Shake Song toegevoegd. Zorg ervoor dat je het liedje en de shake patronen goed kent, dan kunnen we samen het schoolplein op zijn kop shaken….. Oefen 1 week lang iedere dag 5 tot 10 minuten. Succes!

2. Shake Song 1 e stem zingen Luister naar het liedje. Je hoort de 1 e stem. ‘k Heb mijn handen ‘k Heb mijn voeten Voel het ritme Nu maar grooven Op die Beat, Beat, Check die beat Check Check Check die beat Shake Song – 1 keer liedje Hoe werkt de link: Je hebt powerpoint 2010 nodig, (dus geen oudere versie). Ga met je muis op de link hierboven staan, klik rechter muis, selecteer: hyperlink openen. Dan kom je in de SoundCloud van Fort van de Verbeelding. Gebruik ‘Spatie’ voor start/pauze en ‘0’ om weer bij het begin te beginnen.

3. Shake Song 2 e stem zingen De 2 e stem reageert op de 1 e stem ‘k Heb mijn handen Oheejo ‘k Heb mijn voeten Oheejo-o-o-o Voel het ritme Oheejo Vanaf ‘nu maar grooven’ is het hetzelfde als de 1 e stem. Shake Song – Liedje met 2 e stem, 2 keer achter elkaar Luister een paar keer en zing dan de 2 e stem mee.

4. Tweestemmig zingen Deel de groep in tweeën. De ene groep zingt de 1 e stem en de andere de 2 e stem. Uit het hoofd! Shake Song – 3 keer het liedje achter elkaar Draai de groepen om. Misschien kunnen ook wel kleine groepjes de 2 e stem zingen. Of misschien kan iemand in zijn eentje de 1 e stem zingen en de rest van de klas de 2 e stem. - Kun je nog meer manieren bedenken om het uit te voeren?

5. Shake ritme leren Zet nu allemaal de shaker voor je op de grond. Kijk en luister goed naar het filmpje en doe mee als de dirigenten Han en Joost dat vragen. Bovenbouw filmpje 1 instructie

6. Snappen we het eigenlijk wel? Ga met de klas goed bedenken hoe het ritme gaat. Knip de verschillende stukjes op. Kijk daarvoor terug naar de stukjes uit het filmpje. Bedenk goed dat Han en Joost het niet in spiegelbeeld voordoen. In welke hand hou je dus de shaker? Op de volgende dia staat het ritme in de woorden zoals wordt voorgedaan.

7. Het Shake ritme Op je been klap In je hand Shake Door geef Bij je oor Naar beneden O-o-omhoog Dit hele stuk 2 keer achter elkaar en dan: Beat, Beat, Check die beat, Check, check Check die beat Zorg dat het voor iedereen duidelijk is hoe het moet en oefen dit gedurende een paar dagen met de klas totdat iedereen het kan. Pas dan mag je door naar de volgende dia. Tip: de kinderen die het sneller leren kunnen vooraan staan zodat de rest het goed kan zien!

8. Shake ritme oefenen Het Shake ritme gaat met de muziek nog wat sneller. Oefen het met het volgende filmpje. Bovenbouw filmpje 2 meedoen N.B. Het is een stuk sneller. Neem echt de tijd om het te leren. Ga gerust een stap terug zodat iedereen snapt hoe het moet. Hieronder de gespiegelde versie. Misschien is dat makkelijker. Je kunt het dan precies meedoen. Bovenbouw filmpje 4 meedoen gespiegeld

9. Oefenen met alleen de muziek Als de hele klas het kan met het filmpje met de muziek kunnen jullie het dan ook met alleen de muziek? Shake Song – 3 keer liedje achter elkaar Tip: Het helpt als er één iemand is die aangeeft wanneer wordt begonnen. Dat kan de leerkracht zijn, maar ook een talentvolle leerling.

10. Shake ritme bonus Geweldig als jullie het Shake ritme nu allemaal goed kunnen spelen! Sommige kinderen in jullie klas kunnen misschien zelfs het ritme shaken én zingen tegelijk. Han en Joost doen het voor. Kijk maar eens: Bovenbouw filmpje 3 bonus Let op: dit is echt alleen maar weggelegd voor een paar talentvolle kinderen in de klas.

11. Een andere vorm verzinnen Je kunt natuurlijk ook andere volgordes en groepen afspreken. Belangrijk is dat het lied altijd 3 keer klinkt. Bijvoorbeeld: 1 e keer: Iedereen doet het Shake ritme 2 e keer: Eén iemand zingt de 1 e stem, de rest van de klas de 2 e stem 3 e keer: De kinderen die het kunnen, laten zien dat ze tegelijk kunnen zingen en het ritme kunnen doen. Enz. Shake Song – Volledige versie

12. De presentatie Als jullie alles super goed kunnen, komen de Fort workshopleiders bij jullie in de klas om te horen hoe goed jullie zijn. Zijn jullie daar al klaar voor????? De Fort workshopleiders leren jullie nog veel meer muziek met steigerbuizen en cementkuipen met op het eind van de middag of ochtend een presentatie waarin al het geleerde materiaal gepresenteerd wordt. En groove die ShakeSong maar lekker met elkaar. Veel plezier!!!!!!!