De Digitale Techniekscan door Frans Hollander Techniekcoach van regio Oost.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Met dyslexie naar het ASO? Yes you can!
Advertisements

Realisatie kindcentrum
Samen leren werken in de cloud
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
St. Trudoschool Vindplaats techniek.
Hoe vergaat het mijn leerlingen in het vervolgonderwijs? Opbrengsten LOB-doorstroompilots.
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Vrije centra voor leerlingenbegeleiding Op Stap naar… de tweede graad. een kennismaking.
Op weg naar de projectproducten
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Briefing Rotterdam als uitgaansstad op de kaart zetten
Gezond computeren op school
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs.
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Het leer- en ontwikkelingsverhaal van leerlingen !
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
Handelingsgericht samenwerken
Sociale veiligheid in scholen 05/10/2010 Omkadering traject nulmeting
Aanleiding en doel project Verzuim 18+ We missen je Elly Pastoor
Instructie inloggen docent
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  : invoering leergebied overschrijdende eindtermen  : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’
Stappenplan Aanpak BWI lokalen Voor scholen die zelfstandig een begin willen maken met het upgraden van hun school is dit bestand bedoeld waarin.
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
De Victoria Schaal Pedagogische grondopties voor katholieke schoolidentiteit - Diagram Additional text exploring the video clip.
Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015 Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
AZC Competenties Leerkrachten nieuwkomers 11 april 2016.
De praktijk van een (academische) opleidingsschool Julianaschool Rijssen.
Workshop ‘Al eens gedacht om te flippen?’. Even voorstellen…. Patrick Logister.
Vierslagleren VO 2016 Extra leraren voor tekortvakken/extra ruimte voor studie.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Meten = weten wat levert het op? gaan kinderen echt beter lezen?
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Stappenplan Toegang tot het ePack Docenten via ELO/schoolportaal.
Leren begeleiden van studenten bij het formuleren van onderzoeksvragen door schoolopleiders en directeuren Loes van Wessum Marc Vrakking Annemarie van.
Instructie inloggen docent
MVI ambities opstellen doe je samen
Instructie inloggen docent
Workshop Activeer uw aios! Empowerment als strategie Beatrijs de Leede
Evaluatie 11 scholingsessies: 358 deelnemers (scholen, GGD’en, cateraar samen met school) Evaluatie Brigade: intervisiedag Evaluatie deelnemers: enquête.
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Algemene uitleg en opdracht 10
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
© UNIEK IN DE KLAS.
Hoe halen we meer jongeren binnen en hoe houden we ze langer vast
Thema Armoede binnen de school Naam :Dhamsahai Shermila
Opstart leernetwerk vaardigheidsontwikkeling
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Duurzame inzetbaarheid
Les 2: gegevens samenvatten
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
Kick-off Lerend Netwerk Leerlijn actief burgerschap
Curriculair kwartetspel
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
Startblokken vanaf 0 ! Ontwikkelingsgericht werken
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
Contactpersoon Kurzweil
Workshop Digitale Tools
Hulpmiddel versterken medezeggenschap
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Workshop Leidraad EMB in het Vizier Mia Nijland & Lisa Delmée
Transcript van de presentatie:

De Digitale Techniekscan door Frans Hollander Techniekcoach van regio Oost

Stap 2 in het zgn. 5-stappenplan Aan de slag!

Waarom ? De DigitaleTechniekscan : -Geeft inzicht in de beginsituatie op de school m.b.t. W&T -Levert interactie op met het team. -Startpunt van het traject voor de leerkrachten. -Geeft output met adviezen en verbeterpunten.

Wat wordt met de scan gemeten ? We willen per thema informatie over: 1Beleid => 7 vragen 2Vormgeving => 8 vragen 3Organisatie => 7 vragen 4Faciliteiten => 8 vragen

Voorbeeld

Het resultaat = het adviesrapport Techniekscan adviesrapport - testschool pdf

Praktische vragen? Kijk op : Of:Kom nog even langs bij onze stand in de hal.

Techniekscan + Adviesrapport = Input voor het Begeleidingsplan Begeleidingsplan Spanning en Sensatie.pdf