Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Het doen van eigen onderzoek
Bijbeltekst: 1 Samuël 20: 1-17
Reflectievaardigheden en instrumenten
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Presentatie introductie BGL
Powerpoint Els Flamingo's.
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Realisaties Industriële Sturingen
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
Tim Versluijs Leerdoelen.
SBC blok 3 TDI 2011.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Zijn mensen vrij of is dat een illusie?
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
Voorzetsels.
Les 5: orde en klassenmanagement
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
Van doelen naar reflectie
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Functioneel Ontwerp.
Natuurwetenschappelijk verslag
Een prestatie… is een open opdracht wordt gedaan door twee personen hoort bij een vakgebied is bedoeld om precies dát te leren wat je graag wilt weten.
CanDo Coaching.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Ethiek.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Studieadviesregeling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Alle lijntje bij elkaar…?
Onderzoeksvaardigheden 3
Kijken naar Kinderen Week 4
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Praktijkervaring en reflectie
ECHT OF ONECHT Echtheidskenmerken geld 40! Papier Voelbare inkt Watermerk Inkt met kleuromslag Veiligheidsdraad Hologram Ultraviolet licht.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
praktijk project ouderbetrokkenheid
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Woordjes leren.
Powerpoint presentatie.
Workshop RAOS conferentie Het evidence beest: welkom in het onderwijs?! Mathilde Plender MSc / Marloes Hoencamp MSc.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 8 Dataverzameling: Eigen instrumenten, ontwerp.
Grammatica zinsdelen H1 t/m H6
Verdieping Timemanagement
Emine Osmanoglou  Examen spreken is een PPP  Het mondeling examen wordt opgenomen met een voice-recorder.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Kwaliteitszorg Les 4.
Titel van wetenschappelijk project
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

Plan voor uitvoering

Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met de conclusie van dit onderzoek.

Stap 2 Weeg je conclusie af tegen de volgende waarden: 1 het ontwerpidee ( jouw ontwerp om het dillema op te lossen ) moet specifiek zijn 2. Het ontwerpidee moet gebruikersvriendelijke zijn 3. Het ontwerpidee moet geen weerstand oproepen 4. Het ontwerpidee moet realiseerbaar zijn.

Nog steeds stap 2 Gebruik bijvoorbeeld figuur 8.5 om je overwegingen overzichtelijk te maken.

Stap 3 Vraag altijd om feedback voor je het plan definitief maakt; van stage, docent, COPgroep. Minimaal stage!

Stap 4 DE TEST! Je gaat je ontwerp uitvoeren om te testen of jouw plan werkt. Er zijn verschillende manieren om te testen, hier 3 voorbeelden:

Voorbeeld 1 Je voert je plan in zijn totaal uit en laat iedereen voor wie het bedoeld is met jouw ontwerp werken. Voordeel is dat je veel gegevens kunt verzamelen over de werking Nadeel is dat iedereen er last van heeft als het niet werkt.

Voorbeeld 2 Je ontwerp op kleine schaal uitproberen: Je kunt jouw ontwerp eerst door een klein groepje laten proberen. Je verzamelt gegevens en pas als het blijkt te werken rol je het verder uit( indien relevant) Het zou kunnen dat je na de eerste kleine test nog wat aanpassingen doet aan het ontwerp.

Voorbeeld 3 Je ontwerp in delen uitproberen: sommige ontwerpen lenen zich ervoor losse delen uit te proberen. Dit werkt verder hetzelfde als voorbeeld 2.

Testen Tijdens het testen heb je 2 doelen: 1 voldoet jouw ontwerp aan de eisen ( die jij zelf en de stage hebben gesteld ) 2. Kom je nog nieuwe ontwerpeisen tegen? ( oftewel, mist er nog iets in jouw ontwerp)

Verzamelen gegevens tijdens test Zelfde als tijdens rest onderzoek, altijd methodisch. Bijvoorbeeld interviews of observatie. Bij muzisch zat er een beoordelingsformulier voor stage in de shl, maak hem nu zelf om te onderbouwen hoe je test is verlopen.

Wat als het niet werkt? Dan onderzoek en beschrijf je wat er mist. Je maakt een herontwerp van je plan Je evalueert hoe het komt dat je dit hebt gemist.

Vanaf volgend kwartaal consultatie