Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer
Teachers Teaching with Technology™ Planning Voorstellen (10 min) Zelf onderzoeken (aan ellips + vragen, 10 min) Theoretische onderbouwing (pechakucha, 10 min) Opdracht (Jaco, 10 minn) Bespreking opdracht + consequenties (Jaco,10 min) Onderzoekende leerlijn ontwerpen (Jaco)
Teachers Teaching with Technology™ Voorstellen Cathy Baars Natuurkunde docent Onderzoekscoördinator T3-instructeur Jaco Scheer Natuurkunde docent APS School at sea
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren Waarom onderzoekend leren? Uitdagend Leerlingen vinden het leuk Actieve leerhouding Kritisch leren denken Maar ……………………
Teachers Teaching with Technology™ Opdracht Onderzoek de ellips (3 min)
Teachers Teaching with Technology™ Opdracht Stappen voor onderzoek: Hoe beïnvloedt de positie van punt P en Q de formule van de ellips? De afstand F1R+F2R? De positie van het brandpunt? De excentriciteit?
Teachers Teaching with Technology™ Theorie Onderzoekend leren is moeilijk omdat de leerlingen vaak: Onderzoeksvaardigheden missen Voorkennis missen èn Cognitieve overload ervaren
Teachers Teaching with Technology™ Cognitieve overload Pechakucha over cognitieve overload gemaakt voor opleiding Academisch meesterschap PechaKucha Cathy Definitief.mp4
Teachers Teaching with Technology™ Even ontspannen
Teachers Teaching with Technology™ En wat staat hier ?
Teachers Teaching with Technology™ Iets geks
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoeken en diepgang RTTI / OBIT / leren 1 en leren 2 Nieuw examenprogramma exacte vakken 7 denkpatronen
Teachers Teaching with Technology™ Bespreking en consequenties Wat betekend het voor jou als docent als je een meer onderzoekende houding wilt stimuleren. Individueel 1 min Delen 3 min kies twee items Post ze op socrative.com Uitwisseling
Teachers Teaching with Technology™ Aspecten van een leerlijn onderzoek Klein beginnen Werken aan denkpatronen Zelf modellen en strategieën bedenken Strategie leren uitleggen
Teachers Teaching with Technology™ Afsluiting Verdere informatie bij: Cathy Baars: Jaco Scheer: