Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Citeren, verwijzen, voetnoten, paginanummering … GIP
Advertisements

LITERATUURVERWIJZINGEN
Het doen van onderzoek in klas 4
Correct bronvermelden
les 6 - bronnen, structuur
Vakliteratuur opzoeken Lieve Devos. LibriSource+ Nieuw portaal voor toegang tot elektronische bronnen Gemeenschappelijk platform.
Bibliotheekinstructie Geschiedenis september 2012.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Hoofdstuk 3 Een kritisch literatuuroverzicht schrijven Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
Onderzoeksvaardigheden
Correct bronvermelden
Workshop Informatievaardigheden Propedeuse FHSS Mediatheek TF.
Bachelors Biologie Bibliotheekcursus voor Biologen Alice Doek, Peter Roessingh, George Meerburg UBA / FNWI
Natuurwetenschappelijk verslag
Informatievaardigheden. Niveau 2. Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Informatievaardigheden Ecologie-2 (NCP-20503) september/oktober 2012 Corrie van Zeist, Liza Bruggenkamp, Marco van Veller, Wouter Gerritsma en Ans Brouwer.
Een werkstuk maken.
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
Literatuur verwijzen volgens de APA-methode
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Leerkring POW Fase 4.
Informatievaardigheden Corrie van Zeist en Marco van Veller September 2008.
Informatievaardigheden Corrie van Zeist September 2007.
Werkstukken en rapporten
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
H4 lezen ‘zoekend lezen’.
Overzicht ViP’s* ViP-1: structuur 1
Effectiever zoeken naar informatie.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Onderzoek 1 Presentatie titel
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Taalbeheersing Rotterdam, 26 augustus 2011.
Onderzoeksvaardigheden 3
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 med.hro.nl/gharh.
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 1 med.hr.nl/gharh.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I kwartaal 2 Bijeenkomst 1 Hafida El-Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Workshop APA Het belang van APA.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Workshop APA Het belang van APA. Inhoud Verschil in tekst/literatuurlijst Uitgebreide uitleg over de opbouw Voorbeelden van verschillende soorten bronnen.
Wat moet ik weten over mijn bronnen?
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Toelichting Masterproef
5 hulpvragen.
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
3F maken van een verslag.
Bronnen en onderzoeksvragen
PLAGIAAT & BRONVERMELDING
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Toelichting Masterproef
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Nederlands 4h6 30/12/18
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Bronnenonderzoek.
Transcript van de presentatie:

Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 5

Vandaag Inleveren opdracht 4 Onderzoeksplan (a.d.h.v. zoekstrategieformulier en speurtocht) Inleveren formulier Speurtocht Theorie Aan de slag met opdracht 5

Hoorcollege 2d (Verzamelen) Hoorcollege 2e (Analyseren)

Betrouwbaarheid Werkwijze (onderzoeker, situatie) Kloppen de metingen? Was er een ‘storing’ in de onderzochte situatie? Is de onderzoeker zorgvuldig?

Validiteit Inhoud Meet je wat je wilt / zegt te meten? Weerspiegelen de verzamelde gegevens de werkelijkheid?

Richtlijnen om betrouwbaarheid en validiteit te vergroten 1. Verdiep in praktijkprobleem, in organisatie 2. Triangulatie (databronnen, datatechnieken, onderzoekers) 3. Communiceren 4. Transparant zijn/Verantwoorden 5. Zorgvuldig/nauwkeurig werken 6. Maak gebruik van vakliteratuur

Verwijzen Waarom belangrijk? Op welke manier? Wat is plagiaat en gevolgen plagiaat?

Waarom vermelden? Je geeft andere auteurs de eer die hen toekomt. Je laat zien dat je de informatie niet verzonnen hebt, maar dat je gebruik maakt van betrouwbare bronnen. Je laat het verband zien tussen je eigen werk en dat van anderen. Je maakt je werk controleerbaar: anderen kunnen in de aangehaalde literatuur nagaan of je de informatie goed hebt begrepen en weergegeven. Je wijst je lezers op publicaties over het onderwerp, die misschien interessant voor hen zijn. Je voorkomt dat je plagiaat pleegt

Boek Auteur, A. (jaar van uitgave). Titel van het boek. Plaats: Uitgeverij. Een tweede of latere druk wordt tussen haakjes vermeld na de titel. Tussenvoegsels ('van de', 'van den', etc.) komen achter de voorletter(s) en worden voluit geschreven, bijvoorbeeld: Berg, G. H. van den. Bij meerdere auteurs of redacteurs staat voor de laatste naam een ampersand (&). Auteurs worden allemaal genoemd, bij acht of meer auteurs (of redacteurs) worden de eerste zes namen genoemd, daarna het weglatingsteken (...), gevolgd door de laatste auteur, zonder een ampersand (&). Voorbeeld Adriaansen, M., & Caris, J. (2011). Elementaire sociale vaardigheden (3e druk). Houten: Bohn Stafleu Van Loghum. APA-richtlijnen

Tijdschriftartikel Auteur, A. (jaar van uitgave). Titel van het artikel. Naam tijdschrift, jaargang (nummer), xx-xx. Tussenvoegsels ('van de', 'van den', etc.) komen achter de voorletter(s) en worden voluit geschreven, bijvoorbeeld: Berg, G. H. van den. Voorbeelden Ouwerkerk, D. van, & Grinten, J. van der. (2004). De kracht van zacht: wat mannen over vrouwelijke vergaderstijlen kunnen leren. Interne communicatie, 3 (4),

Literatuurlijst Gebruik van Endnote Handleiding op Hint

Voorbeeld…. Een hogere betrokkenheid van ouders tijdens de peuterperiode zorgt voor minder speciale behoefte tijdens de basisschool.

Plagiaat Van plagiaat is sprake wanneer in een scriptie, verslag of ander werkstuk gegevens of tekstgedeelten van anderen overgenomen worden zonder bronvermelding. Om vast te stellen of eventueel sprake is van plagiaat kan de volgende checklist worden gebruikt: Het knippen en plakken van tekst van digitale bronnen zoals encyclopedieën of digitale tijdschriften zonder aanhalingstekens en verwijzing het overnemen van gedrukt materiaal uit boeken, tijdschriften of encyclopedieën zonder aanhalingstekens en verwijzing het parafraseren (= het in eigen woorden weergeven) van bovengenoemde teksten zonder verwijzing. Een parafrase mag nooit een vervanging van enkele woorden door synoniemen zijn het overnemen van beeld-, geluids- of testmateriaal van anderen zonder verwijzing en dit zodoende laten doorgaan voor eigen werk het overnemen van werk van andere studenten en dit laten doorgaan voor eigen werk. Indien dit gebeurt met toestemming van de andere student, is de laatste medeplichtig aan plagiaat etc. Zie ook plagiaatwijzer en plagiaatpreventiebeleid op Hintplagiaatwijzer plagiaatpreventiebeleid

Aan de slag… Opdracht 5: checklist beoordelen bronnenchecklist

Volgende week Lezen 7.1 t/m 7.3 en (van der Donk en van Lanen) Lezen en selecteren van de gevonden artikelen