Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Projectmanagement 5e druk ISBN
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Methodisch begeleiden
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
Kwaliteitsvoorwaarden bij opdrachtnemer maar ook bij de opdrachtgever Kwaliteit aan beide kanten.
Welkom bij Projectmanagement
Ondernemen na je studie!
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
ICTB/NB Projectmanagement.
Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties
Proces en Product.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Heterdaadsessie Haags Gemeentearchief 8 oktober 2013 Actualiteitsmonitoring.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Presentatie projectplan werkgroepen
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Plan van Aanpak.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 6. week 7
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Bijeenkomst 4 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Wjk.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Burgerinitiatieven en lokaal draagvlak Energienetwerk Zuid-Holland bruist Adviesbureau Windhart draagvlak en burgerparticipatie Lex Arkesteijn – Lex Arkesteijn.
“Projectmanagement binnen het ISZF” Henk Post, april 2007 (presentatie Mt Gaasterlân-Sleat)
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
P6-methode Projectaanpak in zes stappen Stappenplan
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Ethiek in de branche social work
Commissie voor vrijwilligerswerk
E-learning E-health & Domotica
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Stap drie bij projecten
Transcript van de presentatie:

Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie

Even voorstellen :  Gegevens: Hafida El- Gharbaoui    Kamer: L02.345

les opbouw  Kennis maken  Studiehandleiding  Toetsing eisen  Projectmatig werken  Werken aan opdracht samenwerkingscontract/ casus

kennismaking  Wie jij  Waar werk je  Ervaring met projectmatig werken  Ervaring met het functioneren of niet functioneren van onderdelen van een organisatie

Studiehandleiding  natschool  SHD blz.9 & 10 lessen en opdracht per week  SHD blz. 5 voorbereiding en opdrachten  bijlage 1 & 2

Toetsing eisen Je eindopdracht wordt nagekeken als je alle onderdelen van het project gemaakt hebt en alles op geplaatst hebt in de daarvoor bestemde mappen. je opdrachtformulering je beoordeling in de rol van opdrachtgever je analyse van de situatie in het team of het onderdeel van de organisatie je verbeterplan je zelfboordelingsdocument. Je levert de eindopdracht in week 9

projectmatig werken  Waarom??

Projectmatig werken Voordelen projecten? O.a.  Speciaal tijd voor vrijgemaakt  Opdrachtgever kan bij onduidelijkheden beslissing nemen  Bij goede samenstelling projectgroep kunnen leden elkaar aanvullen en stimuleren  Mislukken kleiner, omdat project opgestart is voor speciaal resultaat Nadelen projecten? O.a.  Kost tijd vanwege overleg en schrijven Plan van aanpak  Medewerkers worden tijdelijk van hun eigen afdeling gehaald en laten daardoor gaten achter  Projectmatig werken verloopt volgens vastgestelde regels  Projectteamleden leren van het project, maar minder leereffect voor medewerkers buiten het team

P6 methode 1. Opstarten 2. Inrichten project 3. Maken van het Plan van Aanpak 4. Uitvoeren van het project 5. Opleveren van het project 6. Afsluiten van het project

Eindopdracht  schrijf een voorstel voor het verbeteren van het functioneren van een onderdeel of onderdelen van de organisatie van een klasgenoot.

aan het werk  brainstorm  Twee tallenvormen  samenwerkingscontract  rol opdrachtgever/opdracht nemer

volgende les  Lees de relevante hoofdstukken uit het boek en zet je casus voor je maatje op papier en mail deze voor de les naar haar of hem!