Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van onderzoek in klas 4
Advertisements

Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 5 © R. Buisman.
Medmec08 – Engagement Virtual Democracy Zomer 2010 – Les 5 Roelof de Vries r.n.de.vries [at] hro.nl.
Leesvoorkeurenonderzoek
Zelf aan de slag.
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
Onderzoek doen een methodische aanpak
O Zo! Onderzoeken doe je zo. creatie PowerPoint : Jan Gilté
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Presentatie Bijeenkomst 1
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Informatieavond groep 8
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 3 Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Onderzoeksvaardigheden
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Social work Week 2.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek7 Hafida El- Gharbaoui.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 8 Hafida El- Gharbaoui.
Onderzoek 1 Presentatie titel
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 6 Hafida El – Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
praktijk project ouderbetrokkenheid
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Competentie gebieden Kerntaak 1.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
Bron: Baarda, B. (2014) Dit is onderzoek!
Kijken naar Kinderen Week 5
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 3 Hoofdstuk 5 Kwalitatief marktonderzoek Hoofdstuk 15 Rapporteren over marktonderzoek.
1 Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 5. week 6 Dorien `t Hart.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
SPORTCENTRUM HELSDINGEN: OOG VOOR JOUW KIND! Oog voor jouw kind. Dat is wat wij belangrijk vinden. Onze bevlogen zwemonderwijzers kijken waar jouw kind.
Hoe volgen wij de ontwikkeling van het jonge kind
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Digi(bord)boek project <titel project>
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Observeren en rapporteren
Rekenspecialist bijeenkomst 2
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh

Programma Terugkijken Observatie & interviews Literatuur Verslag Afronden

Oriënteren Richten Plannen Verzamelen Analyseren en concluderen Rapporteren en presenteren Cyclus voor praktijkonderzoek

Onderzoek 9e Hoe gaat het vinden van informatie over ouderbetrokkenheid? Waar gaan jullie kijken voor informatie?

Hoe gaat het vinden van informatie over welke taalactiviteiten er zijn voor de groep kinderen van jouw onderzoek? Waar heb je gekeken?

Onderzoek 9e Hoe gaat het vinden van informatie over welke taalactiviteiten er zijn voor de groep kinderen van jouw onderzoek? Waar heb je gekeken? Volledig overzicht? Kenmerken activiteiten Aandachtspunten activiteiten en andere relevante informatie? MediatheekMediatheek Basistaal SLO Taalvorming Samenspel BSO Wij leren Kinderopvang totaalBasistaal SLOTaalvorming Samenspel BSOWij lerenKinderopvang totaal CultuurpleinCultuurplein Kind en taal Nederlands JeugdinstituutKind en taalNederlands Jeugdinstituut

Onderzoek 9e Hoe gaat het beschrijven van de bevindingen van de observaties en interviews? Afgesproken over schrijven van onderzoeksverslag / beantwoorden van hoofdvraag en deelvragen: -Je houdt de hoofdvraag en deelvragen zoals die eerder zijn opgesteld en gebruikt gegevens van medestudenten om alle deelvragen en hoofdvraag te kunnen beantwoorden -Je past de hoofdvraag en deelvragen aan gegeven de groep kinderen of de thematiek die jij onderzocht hebt

Onderzoek 9e Onderzoeksvraag Welke aansprekende taalactiviteiten waarbij ouders betrokken worden, kunnen ingezet worden tijdens het Nationale voorleesontbijt 21 januari 2015 bij kinderen uit groep X van Basisschool Y? Deelvragen Hoe verloopt de taalontwikkeling van kinderen leeftijd x? Wat is het huidige aanbod taalonderwijs groep x basisschool y? Wat zijn de interesses en behoeftes op het gebied van taal van kinderen groep x basisschool y? Wat is het taalniveau van de kinderen groep x school y? Welke activiteiten zijn er voor kinderen leeftijd / taalniveau x? Welke taalactiviteiten sluiten aan bij de interesses en behoeften van kinderen groep x basisschool y? Op welke wijze kunnen ouders betrokken worden in de uitvoering van de activiteit?

Opdracht verslag

Volgende week: Vat de literatuur die je gevonden hebt over taalactiviteiten voor kinderen en ouderbetrokkenheid samen en neem dit mee. Onderzoek 9e