Omgaan met Klachten bij de VRT Registreren Rapporteren Onderzoeken Behandelen Actiepunten Evalueren Kwaliteitsverbetering
Klachten Eurosong Verkiezingen (*) WK (*) Taalklachten over teksten in de stemtest
Beleidsaanbevelingen Klachtenrapport Taal Wedstrijden Programmering EPG communicatie programmaplanning
Wedstrijden Algemeen wedstrijdreglement Interne richtlijn Nazorg van wedstrijd – Intern versus extern
Evaluatie EPG-klachten Actiepunten stand van zaken 1024 programmeringsklachten in 2014 Pijnpunten in kaart brengen Actiepunten voor kwaliteitsverbetering
Pijnpunten EPG-problematiek -Intern systemen niet op elkaar afgestemd -Diverse werkmethodes -Lange doorlooptijd van bron tot klant -Laattijdige wijzigingen niet meer op digibox
Actieplan media -Rapporteren duurtijden en starttijden -Afspraken maken met productiehuizen - Bewustmaking van gevolgen van wijzigingen
Actieplan technologie Uniformiseren VRT-uitzendschema Optimalisatie VRT-EPG-werking Betere afspraken met Telenet & Proximus
Externe EPG EPG Norkring EPG WHATS’On TV planning MORPHEUS MER Playout Situatie sinds eind augustus 2015 D: +2 _ +28 D: 0 _ +1 Diverse methodes om uitzendschema informatie door te geven
Positief omgaan met klachten Leren van fouten Opportuniteit om het beter te doen Klagers worden beste ambassadeurs Klachten meenemen in proactieve aanpak