Communicatie & Educatie. 2015 Samen! Werkgroep Communicatie & Educatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Rijk aan gezinsvriendelijk beleid?
Subtitel IPO-Prismaproject Stiltebeleid instrumenten bescherming stiltegebieden Zwijg of zeg dingen die mooier klinken dan stilte (Pythagoras) Ing. J.G.F.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
PlattelandsCafé 15 mei Welkom door Teunis Jacob Slob.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
HoekscheWaardDuurzaam
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Naar maatschappelijk ondernemerschap in de natuur 24 november 2011 Gertine van der Vliet.
Zorgen rond informatica De Codi omscholing is een project Geen structurele lerarenopleiding Geen onderzoek en ontwikkeling van vakdidactiek Weinig structurele.
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Workshop doorgaande lijn binnen de Haagse Educatieve Agenda
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
Milieutrefdag 4 juni 2009 Open een bezoekerscentrum in een natuurgebied.
STILTEBELEID IN ZUID-HOLLAND
Organisatieontwikkeling NPO (1)
De kunst van het oprichten van een vereniging 24 april 2008 Beurs Overheid & ICT Bert Wolthuis SDGI.
NatuurWijs: educatie in Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug De klas uit, het bos in UNO 19 januari 2012 Annemarieke Holland/Charlotte Robben.
Citymarketing Hilversum 2006
Stad en platteland raken steeds meer met elkaar vervlochten.
Verwachting Realistischer Meer functies Betere graphics Update nieuwe spelers Toevoeging nieuwe stadions.
Amateurkunst nu en in de toekomst 28 mei 2011 Kunstfactor Sectorinstituut amateurkunst Missie Visie Kerntaken Hoofdlijnen beleid 28 mei 2011.
Outdoorpark Reusel.
PROGRAMMATISCHE VERSTERKING SLIMME BUNDELING: PARTNERSHIP
PROJECT Natuurtuin bij een woon- en zorgcentrum
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
De richtingscoëfficient. X neemt toe met 4.
Welkom bij de gastheren- terugkomdag 2015 Han Lindeboom, voorzitter bestuur.
Wmo-scan voor dorpshuizen! Plattelandsparlement 14 november 2015 Gerrit Kapteijns.
Vogels & Mensen Jip Louwe Kooijmans Eindhoven, 4 juni 2012.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Een nieuw inkoopbeleid vanaf april inkoopbeleid binnen het groter kader. Verdrag Europese Unie Europese richtlijn 2014 gaat in Medio april Nederlandse.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Nieuwkoop, wat heb ik daar te zoeken?!? Jessica Megens Femke van Kampen Jord Klijn Joël Haasnoot Marije Spruit Kees Perquin.
‘Terugkijken om de toekomst te zien.’ ‘Kulturhus, concept voor een lokaal netwerk’ Henk Middelveld, Biblion (2002)
Informatie avond schooltijden aanpassing 13 mei 2013 Agenda 1.Welkom; ouders, Jelte de Graaf, Monique van de Oever 2.Doel van de avond 3.Presentatie nieuwe.
20 april 2010 GTGW ‘meer dan een soap’ Wouter Schelvis Zet.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Wonen in ruimte en tijd Een zoektocht naar sociaal-culturele trends in het wonen.
Consequenties van gewijzigd Rijksbeleid Presentatie door Paul Strijp sectormanager natuur, recreatie en landschap van de provincie Noord-Holland.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Landelijke raad 12 december 2015 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Woonvisie Drechtsteden Presentatie Infokamer Raad 30 maart 2010.
Eerste bestuurlijke conferentie over de toekomst van het Landelijk Gebied 7 oktober 2011 Freek Ossel, wethouder Openbare ruimte en Groen Gemeente Amsterdam.
14 experimenten in krimp- en anticipeerregio’s Evaluatie Anne-Jo Visser Programmamanager.
Sportvereniging en School een winnende combinatie Sport in Delft.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
Netwerkmiddag VO-WO 12 november 2015 Peter Coopmans Faculteit Geesteswetenschappen & Graduate School of Teaching.
WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers. Inhoud 1. Organisatie 2. Evenementen als regiopromotie 3. Hoe kunt u mee doen? 4. Vragen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Evaluatieverslag coördinator ouderensteunpunten gemeente Landerd.
Boeren en tuinders zijn en blijven betekenisvol voor de samenleving! Hans Huijbers VVD bijeenkomst Bernheze 21 mei.
Lokaal, Sociaal en Beleid Een problematiek in viervoud
Op weg naar SNP 2.0! Hendrik R. Oosterveld,
Samenleving en overheid
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Jongeren de kracht van zorg & welzijn laten zien!
samen in verbondenheid
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
Bewoners binnenstad Sneek
Samen sterk!.
businesscase regionale uitleen technologische hulpmiddelen
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Samen sterk!.
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Communicatie & Educatie

2015

Samen! Werkgroep Communicatie & Educatie

Samen! Werkgroep Communicatie & Educatie

2016

STERK Toegankelijkheid Ruimte en rust Biodiversiteit/natuurwaar den (vogels) Bereikbaarheid Veel gastheren Recreatiemogelijkheden Groot potentieel (toeristen Texel) Populariteit Texel Korte lijnen/ relatiebeheer partners Texel een van donkerste plaatsen NL Toegang gratis Veel educatieve producten/activiteiten ZWAK Druk op gebied door aantal bezoekers/recreatiemogelijkh eden Hekken (dicht bij pad) Biodiversiteit neemt af Onbekendheid waarde NP/ te weinig draagvlak Texelaars, relatie pers onvoldoende (On)Bekendheid regelgeving Ontbreken bezoekerscentrum Ontbreken informatieve toegangspunten Ontbreken verdienmodellen Argumenten beheerkeuzes te weinig bekend / beheerders te weinig positief zichtbaar Toegang gratis Educatieve producten/vrijwilligers/gidse n etc niet zichtbaar als NP Te weinig vrijwilligers Te weinig geld voor grotere zichtbaarheid/campagnes Weinig actieve partners KANSEN Gastheerschap/donateurs (verdienmodel) Gastheerschap inhoudelijk Meertalige communicatie en educatie. Duitse markt maar ook opkomst Be, It, Fr en SP Samenwerking met locale culturele en/of sportgerichte partners/evenementen Uitbreiding gebied NP Zorgboerderijen Grijs, Groen en Gelukkig Profilering rond en op de boot Informatievoorziening in en om het park uitbreiden Meer te beleven op Texel dan alleen NP, partnerships Opbrengsten NP zichtbaar maken: waarde voor economie/gezondheid etc. Herijken NP als ons park NP blijft Gemeente Texel is lid van de Waddenvereniging BEDREIGINGEN Groepen die met negatieve houding ten aanzien van natuur/NP Toenemend aantal evenementen Uitbreiding NP (? Waarom bedreiging) Herijken NP, als ons NP geen NP blijft Toename aantal bezoekers, te weinig rust Afnemende zorg voor de natuur Swot

Focus Locale zichtbaarheid en internationale profilering Draagvlak vergroten Zichtbaar en vindbaar educatief aanbod MBO-HBO/UNIV. (door) Ontwikkeling verdienmodellen

Uitgelicht

Zichtbaarheid/ beleving Vogel- eiland Texel: 6-8 mei Draagvlak Verdienmodellen Educatie Educatief aanbod via site /scholen- arrangeme nten Mountain bike routes/ vignet Gastheren cursus + promotie- pakketten Natuur- werkdagen Sterren Dichtbij Informa- tiepunten Kookboek