Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

Workshop Meervoudige intelligenties Hoe ben je slim? 2011
Collectief portfolio groep 3
Leswijzer Nieuwsbegrip
Hoe het gebruik van de TOC-instrumenten de
Leswijzer Nieuwsbegrip
Welkom op deze informatieavond
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Training digitale didactiek
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Portfolio Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Bijeenkomst September 2015
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.
Docent: Sanne van Kessel
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Thema 2 Periode 1 KOP
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Thema Roos van Leary in de klas
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
TopOndernemers op de Springplank
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Docentvaardigheden ICT
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
MAW Inleiding + §1.1.
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Begeleiden Les 8.
Schoolgroepbijeenkomst
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Welkom.
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
ADL Les 1.
ADL Les 1.
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP

Welkom Terugblik Vooruitblik Leerlingbehoeften: Meervoudige intelligenties Verwerkingsopdracht Terugblik op hoofdpunten en opbrengst Afsluiting

Ter info: Oefenvragen toets... nieuw document op scholar

Terugblik in DDU 1/2 Vorige week: ARC-model ‘werken- met/voor klimaat’ tien stappenplan voor orde Vragen?

Terugblik in DDU (2/2) Opdracht: Denken (4 ); Wat heb je geleerd in kort gedicht of verhaal (verbaallinguïstisch), metafoor (visueel ruimtelijk) of een reflectieve noot (intrapersoonlijk) Delen (4); Uitwisselen met iemand die minimaal 3 meter van je is verwijderd Uitwisselen (4); plenair horen we drie personen. Je krijgt de beurt als het balletje bij jou komt.

Leerdoelen De student: kan het belang van het werken met meervoudige Intelligenties uitleggen kan de acht meervoudige intelligenties benoemen, uitleggen en herkennen

Leerdoel voor deze les kan verschillende werkvormen en opdrachten die tegemoet komen aan meervoudige intelligenties herkennen en toepassen in een les.

Verwerking voorbereiding in expertvorm Op welke intelligentie scoorde je in de gemaakte MI test het hoogst? Ga in ‘intelligentiegroepen’ bij elkaar staan en (10): – Presenteer jullie talent/intelligentie in 2 minuten (tijd loopt! ) in een vorm die past bij jullie intelligentie

Mooie toepassing o.a. met hoe je zwakkere kanten van leerlingen door werkvormen kunt versterken

Verwerkingsopdracht Keuze maken voor 1 of 2 en in drietallen aan de slag 1. Werk voor de verschillende intelligentievormen uit hoe je een nieuw onderwerp uit je stagepraktijk zou kunnen presenteren, kenmerkend voor iedere verschillende intelligentievorm. 2. Neem een lesdeel uit een van je lessen en beschrijf/laat zien voor iedere vorm van intelligentie hoe dit lesdeel gegeven kan worden. Tijd over? Delen van presentatie/lesdeel met ander drietal

Afsluiting Noteer voor jezelf Een potentieel leerdoel t.a.v. MI voor je eigen lespraktijk. Overdrijf dit leerdoel in de overtreffende trap zodat het een slogan/leus/motto/mantra wordt.

Thuiswerk – Voorbereiden op toets Periode 2: - nog maar 1 thema per week - drama

Alternatieve opdracht