Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Dag 13. Dag 13 Dit keer wil ik… Sinterklaas… het dagboek van dit jaar afsluiten. Dag 13 van het dagboek Hallo lieve kinderen, Dit is dan alweer de.
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
START DIA.
Tim Versluijs Leerdoelen.
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
Bezittelijk voornaamwoord
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Interpreteren van data
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Voortgangsgesprek fase 1
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
OFC28 mediawijsheid les 4.
Visie & Strategie.
Prokkelen. Voorstellen Prokkel ambassadeurs Mijn naam is Jeanet Wardenier Ik ben prokkel ambassadeur In 2014 ben ik opgeleid voor prokkel ambassadeur.
Onze doelen en visie in beeld
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Social work: Het verschil dat jij maakt.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Solliciteren: wat wil ik?
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
STUDIELOOPBAAN COACHING Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Martine Bink 1.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
hoe de marokkanen geld verdienen....
Studieloopbaancoaching
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Pascal van Schajik Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Hafida El-Gharbaoui
Slc. “Doe elke dag datgene wat je graag doet. Iedere dag. Dat is het beste advies dat ik kan geven”. Warren Buffett (rijkste man ter wereld, in Buckingham,
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Welkom op onze thema-avond
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Vergelijkingen oplossen
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1

Inleiding kwartaal 2 Bijeenkomsten SLC: week 1,3,7 en 9 Tijdens dit kwartaal gaan we terugblikken op kwartaal 1. Hoe heb je kwartaal 1 ervaren? Wat heb je geleerd van je eigen studievaardigheden Hoe leer jij het beste? En hoe ga je dus kwartaal 2 aanpakken? Evaluatie kwartaal 1 door jaarraadsleden (week 3) Week 5 voortgangsgesprekken Je gaat dit kwartaal aan de slag met de opdrachten: - Mijn studievaardigheden (opdracht 4.5) - Mijn beroepshouding (opdracht 4.6)

Inhoud week 1 Presentielijst Uitwisselen van ervaringen 1e kwartaal + toetsweek Studievaardigheden: Hoe leer jij het beste? Wat is jouw leerstijl? Leerstijlentest Planning individuele gesprekken Gelezen voor deze bijeenkomst: Greep krijgen op je studieloopbaan 3.4.4

Planning individuele gesprekken Dinsdag 25 november Naam student Lokaal 12.20 - 12.50 uur 12.50 - 13.10 uur 13.10 - 13.30 uur 13.30 – 14.00 uur 14.00 – 14.20 uur 14.20 – 14.40 uur

Hoe hebben jullie gewerkt aan de SLC portfolio- opdrachten kwartaal 1? Curriculum Vitae Hoe ik mij heb ontwikkeld tot de persoon die ik nu ben Mijn kwaliteiten en mijn ontwikkelpunten Mijn leerdoelen m.b.t. feedback geven en ontvangen Lukte het iedereen om zelfstandig aan deze opdrachten te werken? Wat vinden jullie van de opdrachten tot nu toe?

Hoe verliep de toetsweek?

Leerstijlen Hoe leer jij? Vind je het fijn om eerst met de theorie aan de slag te gaan ? of heb je een voorkeur voor praktische voorbeelden? En wat voor begeleiding vind jij het prettigst? Waarschijnlijk hebben jullie hier ook op de MBO al veel aandacht aan besteedt. Toch gaan we hier nu weer mee aan de slag…. Waarom is het belangrijk om hier aandacht aan te blijven besteden?   Je wilt leren zeilen. Hoe pak je het aan? Ik stap direct in de boot en probeer hoe je moet zeilen Ik blijf eerst op de kant staan en kijk hoe een ander het doet Ik kijk eerst in een boek hoe je moet zeilen Ik vraag iemand om het mij voor te doen en doe het na

Is de ene leerstijl beter dan de andere? Leerstijlen Er bestaan allerlei leerstijlentesten, zoals o.a. die van David Kolb Is de ene leerstijl beter dan de andere?

Is er bij peuters ook al sprake van verschillende leerstijlen? Wordt er binnen de opleiding PEM voldoende rekening gehouden met de verschillende leerstijlen van studenten? En hoe leren kinderen? Is er bij peuters ook al sprake van verschillende leerstijlen? Zo ja, hoe merk je dat en op welke manier houden jullie hier binnen je werk rekening mee?

Opdracht: Mijn studievaardigheden

http://www.springest.nl/opleiding-onderwijs/leeractiviteiten-leerstijlen/kolb-leerstijlen-test http://www.beterstuderen.nl/vermunt.htm

Week 5: Voortgangsgesprekken Hoe bereiden jullie je voor op de voortgangsgesprekken?

Sinterklaas? Gaan we nog wat doen?

Dobbelspel + High tea?? Iedereen koopt twee cadeautjes voor ongeveer 2 Euro per stuk (ingepakt meenemen) + Iedereen neemt iets lekkers mee

Tot zover de 1e bijeenkomst… Volgende keer: week 3